اولین دوره مسابقات قهرمانی تیرو کمان ارتش‌های جهان در تهران برگزار می‌شود

اولین دوره مسابقات قهرمانی تیرو کمان ارتش‌های جهان (سیزم) از امروز تا روز جمعه به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

به گزارش شبکه لحظه ، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در نشستی خبری با اعلام این خبر، گفت: در این مسابقات هفت تیم از کشورهای روسیه، اکراین کره شمالی، سریلانکا، برزیل و جمهوری اسلامی با  100 ورزشکار آقا و خانم در دو گروه به رقابت خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: اینکه کمیته سیزم‌ پذیرفته که ارتش جمهوری اسلامی‌ وا جد شرایط برگزاری مسابقات است، موضوعی بسیار مهم است؛ چراکه این آمادگی از جمیع جهات مورد ار یابی قرار گرفته است و ما آمادگی برگزاری این مسابقات به نحو احسن را پیدا کرده‌ایم.

رئیس ستاد برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی تیرو کمان ارتش‌های جهان خاطر نشان کرد: تیم جمهوری اسلامی با حضور تیراندازان ارتش و سپاه ‌و نیروی انتظامی، وزارت دفاه و بسیج در این مسابقات شرکت دارند.

سیاری با بیان اینکه در نیروهای مسلح ورزش به عنوان یک‌ مولفه اثرگذار همیشه در دستور کار قرار دارد، افزود: انتظار همه این است که کارکنان نیروهای مسلح و ارتش از سلامتی کامل و شادابی و‌شاط برخوردار باشند، بنابراین سازمان ورزش ارتش، ورزش های قهرمانی ‌و ‌همگانی را  دنبال می‌کند. اگر بتوانیم با استفاده از ورزش با دیگر‌ کشورها ارتباط بگیریم دیپلماسی دفاعی را هم ارتقا داده ایم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش درباره اهمیت برگزاری این مسابقات در ایران گفت: ما می خواهیم شان جمهوری اسلامی را رعایت کرده و این مسابقات را به بهترین وجه برگزار کنیم و بهترین مقام را هم‌کسب کنیم.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره میزبانی ایران در مسابقات نظامی روسیه ۲۰۱۹ اظهار کرد: درباره مسابقات روسیه هنوز تصمیم گیری نشده که چه کشوری میزبان چه رشته ای خواهد بود اما حتما میزبانی را خواهیم داشت. در مسابقات سیزم هم آمادگی کامل برای اخذ میزبانی سایر رشته ها را داریم اما این موضوع بستگی‌به شرایط دارد.

منبع :خبرگزاری ایسنا