ایران غایب بزرگ مسابقات کشتی امیدهای آسیا

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی امید، کیفیت پایین مسابقات آسیایی و عدم الزام از سوی اتحادیه جهانی کشتی را دلیل غیبت ایران در مسابقات آسیایی زیر ۲۳ سال دانست و گفت: به جای این رقابت ها با تیم امید در مسابقات رنکینگ مجارستان حاضر می شویم.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  به نقل از ایسنا، حسن رنگرز درباره دلایل غیبت تیم های کشتی آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال ایران در رقابت های قهرمانی آسیا که به میزبانی بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: هیچ الزامی به لحاظ قانونی بر خلاف سایر رده های سنی برای حضور تیم امید در مسابقات قاره ای از سوی اتحادیه جهانی کشتی وجود ندارد. از سوی دیگر با توجه به سطح کیفی پایین این مسابقات، اولویت فدراسیون و کادر فنی تیم ملی، حضور در رقابتهایی با کیفیت بالای فنی است تا به کشتی ایران کمک کند.

سرمربی تیم های ملی زیر ۲۳ سال و بزرگسالان کشتی فرنگی ایران، افزود: بر همین اساس نیز قرار است قاطبه تیم کشتی فرنگی امید ایران به مسابقات رنکینگ مجارستان که سطح کیفی به مراتب بالاتری از رقابت های قهرمانی آسیا دارد، اعزام شود و هزینه بی جهت برای حضور در مسابقات سطح پایین آسیایی به کشتی تحمیل نشود. در همین مسابقات رنکینگ مجارستان نیز ترکیب تیم ملی امید برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته برای نفرات تیم ملی جوانان که در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد خوبی داشته باشند نیز شرایط ویژه ای را در نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/