بازتاب درخشش تنیس روی میز ایران در خبرگزاری کیودوی ژاپن

خبرگزاری کیودوی ژاپن در گزارشی به درخشش فوق‌العاده بازیکنان تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو اشاره کرد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه و به نقل از کیودوی ژاپن، کسب مدال در تنیس روی میز بازی‌های آسیایی تقریباً به سختی بازی‌های المپیک یا مسابقات جهانی است. در آخرین رده‌بندی تیمی مردان جهان، چین، ژاپن و کره جنوبی به ترتیب در رده‌های اول، سوم و چهارم قرار داشتند و آلمان در رده دوم قرار داشت.

ایران با حضور نیما و نوشاد عالمیان نفر ۲۶ جهان در مرحله یک‌چهارم نهایی ژاپن را با نتیجه سه بر صفر شکست داد تا اولین مدال تیمی تنیس روی میز ایران از زمان بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو را به دست آورد.

نیما وقتی در بازی اول از بازیکن شماره چهار جهان یعنی توموکازو هاریموتو پیشی گرفت و در پنجمین بازی ۱۶-۱۴ در ورزشگاه پارک ورزشی گونگشو کانال به پیروزی رسید، ایران را در مسیر پیروزی در آن دیدار قرار داد.

نیما عالمیان بعد از این درخشش گفت: ژاپن، یکی از تیم‌های برتر جهان، را شکست دادیم. نمی‌توانم کلمه‌ای برای احساسم پیدا کنم.

امیرحسین هدایی نیز در این دیدار درخشید و پیروزی ایران را قطعی کرد.

جمیل لطف‌الله‌نسبی، مربی تنیس روی میز ایران، گفت: اعتمادبه‌نفس این بازیکنان اکنون افزایش خواهد یافت.  اعتمادبه‌نفس با بردهای کوچک رفته‌رفته ایجاد می‌شود. این پیروزی‌ها باعث می‌شود رفته‌رفته بازیکنان اعتمادبه‌نفس بیشتری در بازی‌هایشان پیدا کنند. قبل از مسابقه چنین انتظاری را از بازیکنان داشتیم و با بازیکنانم صحبت کردیم و توانستیم به این برد بزرگ برسیم.

شش روز بعد تیم دونفره مردان ایران بار دیگر ژاپن را از کسب مدال محروم کرد و در مرحله یک‌چهارم نهایی سه بر صفر تائیسی ماتسوشیتا و میزوکی اویکاوا را شکست داد و یک برنز را دیگر کسب کرد.

در ایران، فوتبال و کشتی از پرطرفدارترین ورزش‌ها هستند و تنیس روی میز هنوز یک ورزش فرعی است. وقتی مردم به تنیس روی میز فکر می‌کنند، ابتدا چین به ذهنشان خطور می‌کند.

مربی تنیس روی میز ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: بیشتر مردم به دلیل پخش مستقیم این رقابت‌ها در ایران با اتفاقاتی که در این رشته رخ می‌دهد آشنا هستند. در واقع بسیاری از مردم نظرشان را در مورد تنیس روی میز تغییر داده و بیشتر با این رشته آشنا شده‌اند. ما بودجه بیشتری دریافت خواهیم کرد. توجه بیشتری از سوی وزارت ورزش، کمیته المپیک و حتی برخی اسپانسرها در آینده خواهیم داشت.

لطف‌الله‌نسبی در پاسخ به سوالی درباره آینده تنیس روی میز ایران گفت: بازیکنان جوان زیادی در حال رشدند و در حال حاضر در مسابقات بین‌المللی نتایج خوبی را کسب می‌کنند اما باید از سوی فدراسیون حمایت شوند تا بودجه بیشتری برای آنها صرف شود.

انتهای پیام/