بازگشت ابراهیمی به لیست تیم ملی؛ افزایش تجربه و جنگندگی؟

لیست جدید تیم ملی دقایقی پیش اعلام شد. یکی از نکات لیست 25 نفره تیم ملی بازگشت امید ابراهیمی به ترکیب ملی پوشان است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، اسکوچیچ این هافبک با تجربه را تا پیش از آبان 1399 به تیم ملی دعوت می کرد، اما از اردوی پیش از بازی بوسنی دیگر به تیم ملی دعوت نشد. ابراهیمی در این سالها در لیگ قطر حضور دارد و درباره عدم دعوتش گفته بود: «دلیلش را نمی‌دانم؛ من بازیکن حرفه‌ای هستم و کارم را می‌کنم.»

حالا او به اردوی آماده سازی تیم ملی پیش از جام جهانی فراخوانده شده است. شاید تقابل با کره و شکست تیم ملی مقابل این تیم، اسکوچیچ را مجاب کرده است که بار تجربی شاگردانش را بالا ببرد. به ویژه که ابراهیمی استرس بازی مقابل اسپانیا، پرتغال را تجربه کرده است و در صورت مصدومیت احتمالی عزت اللهی و دیگر هافبک های تیم، امید تکیه گاه محکمی برای تیم است.

ابراهیمی در کنار دوندگی، قدرت دفاعی مناسب، توانایی بازیسازی بالایی دارد. قدرت جنگندگی و درگیری با بازیکنان حریف می تواند از جمله مواردی باشد که سرمربی تیم ملی را متقاعد به دعوت دوباره این بازیکن کرده است. با این وجود سوال مهمی مطرح است که آیا بازی در قطر باعث میزان سرعت و دوندگی این هافبک را برخلاف گذشته کاهش نداده باشد. این موضوع در تمرینات و بازی تدارکاتی مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
یاران امید ابراهیمی برنده تقابل با استراماچونی ‌و دیاباته
تمجید الرایه از پیوستن امید ابراهیمی به الوکره
استاد الدوحه: امید ابراهیمی به الوکره پیوست

انتهای پیام /