بازی های المپیک به خطر افتاد

نخست وزیر ژاپن گفت : برگزاری بازی های المپیکی به به کامل ترین شکل ممکن امکان پذیر نیست مگر اینکه واکسن کرونا تولید شود که آن همنیازمند زمان است .

به گزارش…و به نقل از رویترز کمیته بین المللی المپیک و مقامات ژاپن ماه گذشته تصمیم گرفتند بازی های المپیک توکیو را تا جولای 2021 به  تعویق بیندازند که علت این تصمیم شیوع ویروس کرونا و غیر قابل کنترل بودن این ویروس است این ویروس که امروزه در جهان قربانیان زیادی میگیرد تنها از راه تولید واکسن قابل کنترل است و تولید واکسن راه طولانی دارد در این باره سوالات زیادی مطرح شده که آیا بازی های المپیک باید زمان بیشتری به تعویق بیفتند ؟

رقابت های المپیک و پارالمپیک باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود

شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در این باره اظهار داشت: ما می‌گوییم المپیک و پارالمپیک باید به کامل‌ترین شکل برگزار شوند به این ترتیب که ورزشکاران و شرکت‌کنندگان با خیال راحت در مسابقات شرکت داشته باشند.
وی افزود: برگزاری بازی‌ها به کامل‌ترین شکل غیرممکن است مگر اینکه ویروس کرونا از بین برود.براساس گزارش شبکه NHK، ژاپن در روز سه‌شنبه ۱۱۲ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد. آمار روز چهارشنبه هنوز در دسترس نیست. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن ۱۳ هزار و ۸۹۵ مورد است که ۴۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در مقایسه با برخی از کشور‌های دیگر بسیار پایین است.

بازی های سختی در پیش داریم

آبه در ادامه صحبت‌هایش یادآور شد: وقتی به این نگاه می‌کنیم با چه چیزی روبه‌رو هستیم باید برای مبارزه با این ویروس مقابله کنیم. ما ارتباط نزدیکی با کمیته بین‌المللی المپیک، کمیته برگزاری بازی‌ها و دولت توکیو داریم.
وی افزود: المپیک باید به شکلی برگزار شود که نشان دهد جهان در نبرد خود برابر کرونا پیروز شده است. در غیر این صورت، برگزاری بازی سخت خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
تاریخچه المپیک( قسمت بیستم)| آزتک ها برای اولین بار المپیک را به آمریکای لاتین…
تاریخچه المپیک( قسمت بیست و دوم)| مونترال محل درخشش شرقی ها

انتهای پیام/