بازی های کشورهای اسلامی/ صعود بانوان والیبالیست به نیمه نهایی

تیم ملی والیبال زنان ایران با برتری مقابل ازبکستان به جمع ۴ تیم برتر بازی‌های کشور‌های اسلامی صعود کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی از ۱۸ تا ۲۷ مردادماه در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال زنان ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرده است.
شاگردان الساندرا کمپدلی سرمربی تیم ملی زنان ایران عصر امروز (چهارشنبه ۱۹ مرداد) در نخستین مسابقه خود در این بازی‌ها به مصاف ازبکستان رفتند و سه به یک این تیم را شکست دادند.
ملی‌پوشان کشورمان در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیاز‌های ۲۵ به ۱۵، ۲۵ به ۱۶ و ۲۵ به ۱۶ برتر میدان بودند و در مقابل نتیجه ست سوم را با امتیاز ۲۸ به ۲۶ به حریف واگذار کردند.
تیم ملی والیبال بانوان ایران با این برد صعودش به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قطعی شد و از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۱ مرداد در دومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات می‌رود تا برای صدرنشینی در گروه تلاش کند.
مائده برهانی، مهسا صابری، نگار کیانی، پوران زارع، الهه پورصالح، شبنم علیخانی، محدثه محشتاقی، تهمینه درگزنی، حانیه محتشمی، زهرا مغانی، فاطمه امینی، ریحانه کریمی، آیتک سلامت و مهسا کدخدا ترکیب ایران در مسابقات والیبال بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی را تشکیل می‌دهند.
صدیقه اسلامی به عنوان سرپرست، الساندرا کمپدلی (سرمربی)، فاطمه رشیدی و مهسا آراسته (مربیان)، زینب گیوه (مربی بدنساز) و محمد مخدومی به عنوان آنالیزور، تیم ملی والیبال زنان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.
مسابقات والیبال زنان بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی با حضور هشت تیم در دو گروه مقدماتی به رقابت می‌پردازند و شاگردان الساندرا کمپدلی در گروه الف با تیم‌های ازبکستان، اندونزی و ترکیه همگروه هستند.
در گروه ب زنان نیز والیبالیست‌های افغانستان، سنگال، کامرون و جمهوری آذربایجان حضور دارند. ­
انتهای پیام /