باقرزاده: انتظارم از پاکدامن و رهبری بیشتر بود

رییس فدراسیون شمشیربازی درباره نتایج تیم ملی اسلحه سابر در جام جهانی، گفت: این را در نظر بگیرید که تیم‌های قدرتمندی همچون فرانسه و آمریکا پایین‌تر از ایران قرار گرفتند و این در حالی بود که ما کاپیتانمان را در اختیار نداشتیم.

به گزارش شبکه لحظه:

فضل‌الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی در خصوص نتایج نسبتا ضعیف تیم ملی اسلحه سابر در جام جهانی الجزایر اظهار کرد: در مسابقات تیمی با توجه به ایستادن در رتبه‌ هفتم جام جهانی توانستیم همچنان در رنکینگ جهانی شمشیربازی جایگاه پنجم خود را حفظ کنیم و تنها تیم روسیه از جایگاه ششم به رده چهارم صعود کرد و آلمان پایین‌تر از ایران قرار گرفت. با توجه به صعود روسیه به رده چهارم که 252 امتیاز دارد ما می‌توانیم اختلاف دو امتیازی با این تیم را جبران کرده و یک رده صعود کنیم.

وی افزود: با توجه به نداشتن مجتبی عابدینی در جام جهانی به دلیل مصدومیت، از نیما زاهدی 18 ساله استفاده کردیم که خوشبختانه نتایج درخشانی را در اولین حضورش کسب کرد. در بخش تیمی توانستیم اوکراین که قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد شکست دهیم. متاسفانه در دیدار برابر آلمان و در حالی که بازی در امتیاز 44 مساوی بود، پاکدامن ضربه آخر را زد که حتی عکس آن لحظه‌ای که پس از ضربه فریاد می‌زند موجود است، اما داوران امتیاز را به آلمان دادند و ما بازنده شدیم.

رییس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم انتقام شکست برابر گرجستان در قهرمانی جهان را از این تیم بگیریم. در کل معتقدم نتیجه تیم ملی اسلحه سابر در بخش تیمی خوب بود. این را در نظر بگیرید که تیم‌های قدرتمندی همچون فرانسه و آمریکا پایین‌تر از ایران قرار گرفتند و این در حالی بود که ما کاپیتانمان را در اختیار نداشتیم.

باقرزاده در خصوص نتایج ضعیف سابریست‌های ایران در بخش انفرادی، گفت: در این بخش نیما زاهدی که 18 سال بیشتر سن ندارد برای نخستین‌بار در پیست جام جهانی با حریفان قدرتمندی مبارزه کرد و حتی در دور نخست توانست بدون شکست راهی جدول اصلی شود. از محمد رهبری که نایب قهرمانی آسیا را در اختیار دارد انتظار نداشتیم که در دور مقدماتی حذف شود و او باید تلاش بیشتری انجام می‌داد. انتظار من از علی پاکدامن نیز بیشتر از اینها بود و معتقد بودم او می‌توانست به جمع هشت شمشیرباز برتر جهان راه یابد.

رییس فدراسیون شمشیربازی تصریح کرد: هدف اصلی ما حضور در بخش تیمی المپیک 2020 است و می‌خواهیم با چهار شمشیرباز و تیمی کامل در المپیک حاضر باشیم. برای بازی‌های المپیک هشت تیم برتر جهان با توجه به رنکینگ جواز حضور می‌گیرند. وضعیت صعود تیم‌ها به این طریق است که در ابتدا چهار تیم برتر رنکینگ جهانی پیش از آغاز بازی‌های المپیک به صورت مستقیم راهی المپیک می‌شوند و سپس چهار تیم برتر چهار قاره با توجه به جایگاه‌شان در رنکینگ جهانی می‌توانند به المپیک صعود کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که استرالیا مسابقات‌ش را در قاره آسیا برگزار می‌کند یکی از قاره‌ها کم می‌شود. در حال حاضر پس از کره جنوبی که تیم اول آسیا است ایران تیم دوم است و تیم‌های چین و ژاپن با فاصله امتیازی 70 و 90 امتیازی از ایران قرار دارند.

باقرزاده در پایان خاطر نشان کرد: هرچه زمان بگذرد بهتر خواهیم شد. امیدوارم با بازگشت عابدینی نتایج تیم ملی همچون گذشته درخشان‌تر شود. قصد داریم از بازیکنان جوان نیز در مسابقات بین‌المللی و مهم استفاده کنیم و به همین دلیل برای انتخاب نفر چهارم مسابقه انتخابی برگزار خواهد شد.