باکس 2-3 رپترز/ اولین برتری رپترز در فینال شرق با درخشش کوای لئونارد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه؛ دیدار پنجم فینال کنفرانس شرق جمعه در ورزشگاه فایسِرو فروم شهر میلواکی بین تیم های تورنتو رپترز و میلواکی باکس برگزار شد و رپترز موفق شد در این دیدارِ خارج از خانه با بهره گیری از مهارت های فردی و خارق العاده کوای لئونارد میزبان خود را 99-105 مغلوب و نتیجه را 2-3 کند و به اولین برتری خود در دیدارهای نهایی فینال شرق دست پیدا کند.  

می توان گفت که دلیل اصلی برد رپترز در این دیدار مهارتها و کیفیت بالای بازی سوپراستار این تیم کوای لئونارد بود. بازیکنی که پس از نمایش درخشانش در دیدار پنجم کنفرانس شرق هم از سوی هم تیمی هایش مورد تشویق قرار گرفت و هم از طرف تیم مقابل.

کوای لئونارد 27 ساله که در سال 2014 موفق به کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن ان بی ای شده بود با نمایش خود در این دیدار همگان را تحت تاثیر قرار داد و یک برد خارج از خانه را برای تیمش به ارمغان آورد. او با 35 امتیاز، 9 پاس گل ، 7 ریباند و2  توپ ربایی یک بازی دفاعی جانانه در مقابل باکس ارائه داد و نقشه های مهاجم درجه یک میزبان، یانیس آنته توکومپو، را خنثی کرد. بسیاری از کارشناسان پس از این دیدار، لئونارد را بهترین بازیکن دو منظوره لیگ در نظر گرفتند، بازیکنی که قادر است هم در پست دفاع و هم در پست حمله تماشاچی را خیره کند.

کوای لئونارد – یانیس آنته توکومپو

باکس اگرچه کوارتر اول را با اختلاف 10 امتیاز 22-32 برد اما در کوارتر دوم قدری عقب نشینی کرد  تا تورنتو 17-24 پیروز شود. نیمه اول 46-49 به سود میلواکی پایان یافت و دو تیم در کوارتر سوم به تساوی 26 رسیدند تا تکلیف این مسابقه حیاتی در کوارتر چهارم روشن شود. در کوارتر چهارم با طوفانی که لئونارد به پا کرد، رپترز موفق شد حریف خود را در خانه اش شکست دهد و به اولین برتری خود در دیدارهای نهایی فینال شرق دست پیدا کند.  

نیک نِرس مربی رپترز بازی لئونارد را به ویژه در کوارتر چهارم ستودنی توصیف کرد و گفت: “لئونارد در جریان بازی رفته رفته قوی تر ظاهر شد. او اغلب اوقات بازی درست را انجام می دهد و حضور چنین بازیکنی در یک تیم موجب تقویت اعتماد به نفس دیگر بازیکنان می شود.”

لئونارد که به کم گویی در موقعیت های بی نظیر معروف است در پاسخ به این پرسش که چگونه توانست در چنین بازی حیاتی متمرکز بماند و این نمایش حیرت انگیز را ارائه دهد گفت: “سعی کردم در سراسر بازی ذهنیت استوار و راسخ خود را حفظ کنم و ببینم در هر لحظه چه اقدامی کارساز است. هدف من برد است؛ برایم مهم نیست امتیاز به نام من ثبت شود یا به نام هم تیمی هایم. مهم شوت موثر و درست است. من سعی می کنم از بازی لذت ببرم و تیم ما روی این موضوع بسیار تمرین کرده است.”  

تعجبی ندارد که بازیکنان باکس پس از باخت تمایلی به گفتگو نداشتند اما مالکوم بروگدن اذعان کرد که او و هم تیمی هایش برای آن که حذف نشوند باید در بازی ششم لئونارد را مهار نموده و در این خصوص بهتر عمل کنند. بروگدن گفت: “لئونارد یکی از مستعدترین و منعطف ترین بازیکنانی است که لیگ به خود دیده. او در این بازی توانست در هر دو پست دفاع و حمله هر کاری می خواهد انجام دهد و اگر ما بخواهیم به فینال صعود کنیم باید او را محدود نماییم.”

مربی میلواکی ضمن تحسین لئونارد علیرغم با خت تیمش اظهار کرد که مطمئن است تیمش توان کامبک را دارد. او گفت: “ما در سراسر سال تیم انعطاف پذیری بوده ایم؛ فقط باید به برد فکر کنیم و این امر را در تورنتو محقق سازیم.”   

دو تیم دیدار ششم فینال کنفرانس شرق را در ساعات اولیه صبح یکشنبه در تورنتو برگزار خواهند کرد.

نتایج دیدار های فینال کنفرانس شرق و غرب:

باکس 2-3 رپترز

بلیزرز 0-4 واریرز

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسکای