باکس 2-4 رپترز/ حذف باکس و صعود رپترز به فینال ان بی ای برای اولین بار

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، دیدار ششم و آخرِ فینال کنفرانس شرق شنبه شب بین تورنتو رپترز و میلواکی باکس برگزار شد و سرنوشت فینال کنفرانس شرق تعیین گردید؛ رپترز در این بازی با برد 94-100 ، موفق شد فینال شرق را با نتیجه 2-4 ببرد و با حذف میلواکی، برای اولین بار به فینال ان بی ای راه یابد.

تیم تورنتو که از سال 1995 وارد لیگ شده بود امروز توانست برای اولین بار فینال ان بی ای را به خارج از آمریکا کشانده و در روزهای آینده برای برگزاری دیدارهای فینال به مصاف گلدن استیت واریرز، پای دیگر فینال ان بی ای که مدافع عنوان قهرمانی نیز هست برود.  

کوای لئونارد در این بازی نیز همچنان درخشید و با 27 امتیاز، 17 ریباند و 7 پاس گل باز هم ستاره میدان شد. پاسکال سیاکم و کایل لوری نیز به ترتیب 18 و 17 امتیاز افزودند.

باکس 2-4 رپترز

میلواکی شروع خوبی در این دیدار داشت . این تیم کوارتر اول را 18-31 برد و نیمه اول را 43-50 به سود خود پایان داد. رپترز که در مقطعی از کوارتر سوم 15 امتیاز از حریف عقب افتاده بود در اواخر کوارتر سوم و اوایل کوارتر چهارم یک بازی طوفانی را به نمایش گذاشت و روند بازی را به نفع خود تغییر داد. این تیم در حالی به کوارتر چهارم پا گذاشت که 71-76 عقب بود. اما در کوارتر چهارم ورق برگشت و رپترز موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و در ادامه از حریف پیش بیفتد، و بعد با برد 18-29 در کوارتر چهارم حضور خود را در فینال ان بی ای قطعی نماید.  

یانیس آنته توکومپو اگرچه بیشترین امتیاز را برای باکس گرفت و با 21 امتیاز و 11 ریباند موفق به ثبت یک دبل دبل شد اما در مقابل رپترزِ این روزها نتوانست کاری از پیش ببرد. میلواکی که در فصل معمول ان بی ای در صدر جدول کنفرانس شرق قرار گرفت و به عنوان تیم اول وارد مرحله پلی آف شد اکنون بعد از 4 باخت متوالی در کمال ناباوری به تماشای پایان غم انگیز خود نشسته است.

دیدار اول فینال ان بی ای بامداد جمعه بین تورنتو رپترز و گلدن استیت واریرز در تورنتو برگزار خواهد شد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسکای