باید در حد نصاب‌های مسابقات داخل سالن آسیا تجدید نظر شود

محسن ربانی درباره حد نصاب‌های اعلام شده برای مسابقات داخل سالن آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، محسن ربانی، مربی دو و میدانی درباره حد نصاب های اعلام شده برای رقابت های داخل سالن آسیا گفت: رکوردهای ورودی برای مسابقات دو و میدانی مرسوم هستند. فدراسیون دو و میدانی  هر سال قبل از مسابقات حد نصابی می گذارد تا ورزشکارانی که می توانند در کورس رقابت قرار بگیرند و شانس مدال داشته باشند، در نهایت به رکورد مد نظر برسند.

او ادامه داد: امسال فدراسیون دو و میدانی اعلام کرده است که ورزشکارانی را به بازی های آسیایی می برد که شانس مدال داشته باشند. ما نباید شانس مدال آوری را از ورزشکاران مستعد بگیریم. با توجه به نبود مسابقات به علت شیوع ویروس کرونا، ورزشکاران از شرایط مسابقه دور شده اند. به نظرم مسئولان دو و میدانی باید در حد نصاب ها تجدید نظر کنند. اگر تعداد بیشتری از ورزشکاران در بازی های آسیایی شرکت کنند، به نفع دو و میدانی خواهد بود؛ چرا که شانس مدال آوری هم بیشتر می شود. من شنیدم که سیاست وزارت ورزش این است که تعداد کمی به مسابقات آسیایی اعزام شوند.

ربانی گفت: مشکلات دو و میدانی حاصل اشتباهات مدیران قبلی است. اگر ما دونده زیادی نداشته باشیم تا به مسابقات اعزام کنیم، درصد کمی از ورزشکاران می توانند مدال بگیرند. اگر ما بخواهیم ورزشکاران را بر اساس کیفی سازی به مسابقات اعزام کنیم، در آن صورت یک سری از رشته های ورزشی را به مرور از دست می دهیم و ورزشکاران و مربیان دیگر میل به انجام چنین ورزش هایی ندارند.

مربی دو و میدانی  درباره شرایط این رشته ورزشی گفت: در حال حاضر نمی توانیم درباره شرایط دو و میدانی صحبت کنیم و در آینده می توانیم اظهار نظر کنیم. همدلی و دوستی در دو و میدانی نیاز است که این مسائل دیده نمی شوند. امیدوارم یک‌رنگی در این رشته ورزشی بیشتر دیده شود. واقعا دو و میدانی به احترام و یک‌دلی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید :
تلاش دوومیدانی‌کاران کارگر برای کسب سکو در قهرمانی جهان ایتالیا
کسب دو مدال طلا و یک نقره توسط دوومیدانی‌کاران در پاراآسیایی جوانان
۴۷ ورزشکار به اردوی تیم ملی دوومیدانی دعوت شدند

انتهای پیام/