با اسب درمانی سرطان را شکست دهید

یکی از بیماری‌های شایع در سنوات اخیر، سرطان بوده که متاسفانه جان بسیاری را گرفته و عده بسیاری را دچار معلولیت نموده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مطابق با پیش بینی‌های انجام شده و توجه به نرخ امید به زندگی، رژیم غذایی، استرس، جهان الکترونیک تعداد افراد مبتلا به این بیماری بیشتر نیز خواهد شد.

تسریع روند بهبود با توجه به بعد روحی

از آنجا که در کنار درمان جسمی افراد مبتلا به سرطان، از بعد روحی نیز به عنوان بخشی موثر یاد میشود، موضوع نقش درمانی اسب در توانبخشی، کنترل و عقشب نشینی بیماری سرطان، سوژه یک تحقیق شد. پژوهشس که محقق آن فرضیه درمان سرطان را اثبات کرد، او به سرطان مبتلا بود و با کمک اسب درمانی بهبود یافت.

سوارکاری موجب تقویب سیستم ایمنی می شود

تمرکز و تعادل در بازیابی مرکز ثقل اسب و سوارکار با انجام تمرین‌های ورزشی تعادلی و حرکتی و همچنین ایجاد تمرکز در تیراندازی در ایجاد اعتماد به نفس و‌حال خوب نهایتا در بالا بردن سیستم ایمنی نقش دارد. از سوی دیگر روابط عاطفی با اسب وتعامل دوسویه کنترل سوارکار و این حیوان نجیب، به همیاری ذرات وسلول‌های مدافع سرطان پرداخته و با ایجاد حس از اضطراب‌ها ونگرانی‌ها می کاهد که این نیز نقش مثبتی در درمان دارد.

ایجاد توانمندی با استراتژی اسب درمانی

ادغام سبک‌های درمانی روش‌های عصب شناسی بالینی و نورولوژی درمانی اسب باعث ایجاد سبکی جدید در تقویت تعادل حرکتی و حتی حواس عاطفی می شود. اسب درمانی یک استراتژی درمانی است که برای بهبود بیماران با طیف گسترده‌ای از نیاز‌های جسمی، احساسی، ادراکی، اجتماعی، رفتاری وروانی از آن استفاده میشود. در این استراتژی درمانگر، از اسب به عنوان یک ابزار درمانی استفاده می کند و حرکات موزون اسب احساسی از توازن و توانمندی برای بیمار به وجود می‌آورد. پژوهش‌ها نشان می دهد ارتباط بین لگن سوارکار وحرکات بدن اسب موجب این حس می شود.

قرابت توصیه های اسلامی با یاقته های علمی

مطالعات زیادی در ارتباط با جایگاه اسب و اسب سواری در اسلام انجام گرفته، در قرآن کریم شش بار از آن یاد شده، همچنین اسلام فراگیری اسب سواری را واجب کفایی برشمرده است.

گذشته از نقش نظامی اسب سواری بین مسلمین، در زمان فراغت نیز در مسابقات حضور پیدا میکردند و پیامبر اکرم هدایای مسابقات اینچنینی را از اموال خویش اهدا مینمودند. در سال‌های اخیر یافته ایم که موکدات قرآنی، با گذر زمان در یافته‌ها علمی اثبات شده است.

انتهای پیام/