با اولین پیست فرمول یک ایران آشنا شوید

اولین پیست فرمول یک ایران در جنوب غربی تهران قرار دارد.

این پیست به طول پنج کیلومتر و با ۱۸ پیچ توسط مشاوران بين المللي تراز اول جهان و شاخص در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری طراحی شده است.

پیست سرزمین ایرانیان در ۳۵ کیلومتری جاده تهران-ساوه  و در فاصله هفت کیلومتری فرودگاه امام خمینی احداث شده است که به تازگی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این پیست به دلیل شاخصه های منحصر به فردش تجربه اي متفاوت برای رانندگان و علاقمندان رشته های موتوری به ارمغان مي‌آورد.

 طراحی ایمن
طراحي پيست به صورتي انجام گرفته است كه اوج هيجان را براي اتومبيلرانان رقم بزند. رانندگان مي توانند تا آخرين سرعت ممكن در اين مسير بتازند و لذت هيجان واقعي را لمس كنند.با اين وجود پيست از كيفيت ايمني بالايي برخوردار است كه جسارت رانندگان را دوچندان مي كند. در اين پيست پيچ ها و شيب‌ها دركنار حفظ ايمني به نوعي در نظر گرفته شده اند كه چاشني هيجان رانندگي با سرعت
بالا هستند.

استفاده از هر دو جهت

پيست اتومبيلراني سرزمين ايرانيان  امکان استفاده از هر دو جهت ساعتگرد و پاد ساعت گرد را دارد و براي استفاده از هر يك از دو جهت پيست، محوطه هاي مخصوص كنارزدن نيز براي هر يك به شكل جداگانه در طراحي لحاظ شده است.

  پیست چندمنظوره

يكي از نكات جذاب پيست اتومبيلراني سرزمين ايرانيان استفاده از 18 فرم پيست در يك پيست كلي است. هر كدام از اين انواع براي كاربري ها و مقاصد مختلف قابل استفاده مي شود. بر طبق نظر كارشناسان طراحي پيست، 3 فرم از اين پيست‌ها براي اخذ همولوگ بين المللي در سطح 2 و 3 آمادگي ارائه دارند. در كنار اين سه پيست مي توان به پيست هاي مخصوص باشگاه اعضا و پيست مخصوص تست خودرو نيز اشاره كرد.

برای تائید این پیست فرانتس شراینر، عضو‌ کمیسیون پیست و ایمنی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی به ایران آمد و از نزدیک ساخت پیست فرمول یک سرزمین ایرانیان را بازدید کرد.
امکانات و خدمات مجموعه اتومبيلراني سرزمین ایرانیان در دو دسته بندی مختلف به حرفه ای ها و خانواده ها خدمات ارائه می کند و دارای امکانات رفاهی و ورزشی تفریحی همچون رستوران، استخر ،زمین تنیس نیز هست.
پیش از این زمین گلف ۱۸ حفره‌ای، مجموعه سوارکاری، شهربازی، پارک آبی، پیست موتو جی پی و مجموعه خودرو شهر در مجموعه آی لند (سرزمین ایرانیان) به بهره برداری رسیده بود.