با ژئو پارک تریل قشم از اقبال عمومی تا اخاذی و خراب کردن یک تورنمنت معتبر بین المللی توسط شخصی منتسب به تیم ملی! + فیلم

چهارمین دوره مسابقات ژئو پارک تریل قشم در جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، مسابقات ژئو پارک‌ تریل قشم امسال با نزدیک به ۱۲۰۰ دونده خانم و آقا از سراسر ایران وارد چهارمین سال برگزاری شد ، تنها رویداد غیردولتی کشور است که هر سال با نظم و همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب و متناسب با استانداردهای روز دنیا برگزار می‌شود.

مسابقه امسال دو طبیعت یا تریل رانینگ قشم ، در دو گروه ۳۰ و ۷۰ کیلومتری در منطقه حفاظت شده یونسکو ، با حواشی زیاد همراه بود که تا آستانه لغو رویداد نیز پیش رفت.

داوود شیرخانی - ژئو پارک تریل قشم
داوود شیرخانی – ژئو پارک تریل قشم

حضور دوندگان بومی و افراد دارای معلولیت با ویلچر در این دوره از مسابقات

داوود شیرخانی ، مسئول برگزاری مسابقات دوی طبیعت در قشم در خصوص برگزاری این رقابت ها بیان داشت: بزرگترین دستاورد این مسابقه علاوه بر اشاعه ورزش همگانی و آشتی با طبیعت ، رشد و توسعه توریسم ورزشی و همچنین کمک به اقتصاد روستاهای منطقه با حضور نزدیک به سه‌ هزار نفر دونده و همراه در طول مدت برگزاری می‌باشد.

وی افزود: امسال حضور چشمگیر دوندگان نوجوان پسر و دختر از روستاهای غرب جزیره و همچنین حضور دو شرکت‌کننده معلول با ویلچر که توسط تیمی از خود شرکت‌کنندگان تا خط پایان همراهی شدند ، بر جذابیت‌های این مسابقه افزود.

ژئو پارک تریل قشم
ژئو پارک تریل قشم

حمایت از جازموریان با فروش شماره های رند

10 شماره این مسابقه نیز بصورت چوب‌زنی و برای ساخت یک زمین ورزش در یکی از روستاهای محروم حاشیه تالاب جازموریان به مبلغ یکصد میلیون تومان بفروش رسید همچنین به سفارش برگزار کنندگان ۱۲۰۰ سبد حصیری از دستباف‌های روستاییان برای اهدا به دوندگان تهیه شد.

مسئول برگزاری ژئو پارک تریل قشم ادامه داد: این رویداد تنها مسابقه ایرانی است که در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده و امتیاز ورودی مسابقه تریل مون‌بلان را نیز بدست آورده است.

ژئو پارک تریل قشم 2020
ژئو پارک تریل قشم 2020

او افزود: امسال علیرغم آمادگی و برنامه‌ریزی خوبی که از حدود سه ماه قبل از مسابقه صورت گرفته بود ، مجوزها و هماهنگی که با سازمان منطقه آزاد و ژئو پارک قشم بعنوان متولی ، تنها دو روز به برگزاری مجوز مسابقه لغو شد که با دوندگی و رایزنی در شب قبل از مسابقه تنها اجازه برگزاری مسابقه سی کیلومتر با چهار ساعت اختلاف بین شرکت کنندگان زن و مرد و بدون اجازه برگزاری مراسم پایانی ، اهدای جوایز ، جلسه توجیهی و حتی پذیرایی از دوندگان ، صادر شد.

اخاذی و درخواست پول از سمت فردی منتسب به تیم ملی

وی ادامه داد: این در حالی بود که حدود یکماه قبل و توسط یکی از فردی منتسب به تیم ملی تیم ملی تهدید به لغو مسابقه بواسطه رابطه‌ای که این شخص با افرادی دارای قدرت تصمیم گیری دارد در صورت عدم پرداخت دویست میلیون ریال به این فرد شیاد و اخاذ شدیم که با اطلاع‌رسانی به سازمان‌های مربوطه توانستیم تا حدودی جلوی شایعات و دروغ پراکنی‌های این فرد را بگیریم.

ژئو پارک تریل قشم
ژئو پارک تریل قشم

شیرخانی در پایان گفت: در هر صورت در پایان این اتفاق بجز شرمساری و ضرر مالی برای برگزار کنندگان و ایجاد خاطره‌ای بد برای دوندگان نتیجه‌ای در بر نداشت و شاید برای ورزشکاران کشورمان بیش از پیش این نکته محقق شود که بهتر است برای شرکت در مسابقه به کشورهای اطراف بروند تا اسیر تصمیمات اشتباه و بدون کارشناسی شوند.