بحران کارشناس در برنامه های زنده ورزشی

موضوع کارشناسی فوتبال در برنامه های ورزشی رسانه ی ملی همواره یکی از جذاب ترین بخش های تماشای فوتبال بین هواداران این رشته ی مهیج بوده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، موضوع کارشناسی فوتبال یک امر کاملا تخصصی است که سالها از طریق قاب جادویی مهمان منازل ما می شود اما اخیرا چند سالی است که از حجم تحلیل های تماما فنی علمی و آکادمیک در برنامه های زنده تا حدود زیادی کاسته شده است. در حال حاضر دو برنامه ی مطرح گزارش ورزشی و فوتبال برتر بار تحلیل تمامی رخدادهای ورزشی را به دوش میکشند.

سلبریتی های فوتبال به جای کارشناسان!

این در حالی است که در گزارش ورزشی حضور کارشناسان تقریبا منتفی و در فوتبال برتر نیر عمدتا به سراغ چهره هایی رفته می شود که بیشتر سلبریتی فوتبال هستند؛ تا پژوهشگران علمی و آکادمیک آن. این روزها در اکثر برنامه ها شاهد حضور ستاره های اسبق تیمی که یک سوی مسابقه است هستیم و این چهره هر چقدر معروف تر یا محبوب تر باشد مهمان جذاب تری محسوب می شود. این در حالیست که لزوما تمام فوتبالیست های خوب مربیان حاذق یا کارشناسانی برجسته نخواهند شد.

از این حیث لازم است حضور نسل آکادمیک تری مثل دوره ی دکتر حمیدرضا صدر، دکتر مرتضی محصص، مجید صالح و… مجدا در کنار فوتبالیست های چهره که البته حضورشان مفید و لازم است نیز احیاء شود. به یاد داشته باشیم که لزوما یک چهره ی تماما آکادمیک بودن متضمن کارشناس خبره بودن نیست و از سوی دیگر ستاره ی داخل زمین هم به طور قطع نمیتوان گفت که تحلیلگر زبده ای نیز خواهد بود و بهتر است از این حیث در شورای سیاست گزاری ورزش در رسانه ی ملی تمهیدات متعادلانه تری اندیشیده شود.

اتمام پیام/ش

بیشتر بخوانید:
گپ خودمانی با شیخ دیاباته در فوتبال برتر
در برنامه فوتبال برتر عنوان شد؛ خواننده محبوب ایرانی از دید گادوین منشا کیست؟
افشاگری از دلالی مجری تلویزیونی توسط یک کارشناس فوتبال