بدهی سنگین فدراسیون فوتبال از زبان عضو اقتصادی

صادق درودگر عضو اقتصادی فدراسیون فوتبال مدعی شد این فدراسیون بدهی سنگینی دارد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،  صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال، در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ 120-130 میلیارد بدهی که دیروز اعلام کردید، عدد بزرگی نیست، عنوان کرد: این مبلغ یک بدهی مالیاتی است که ممکن است از آن کاسته شود؛ یک مقدار هم بدهی جاری و شستا است.

پولی که از جام جهانی گرفتیم در فوتبال هزینه شد


وی، نیزدر پاسخ به این سوال کارشناس برنامه که چرا اعداد و ارقام در فدراسیون فوتبال شفاف اعلام نمی شود، بیان کرد: این رویه جاری هیچ جای دنیا نیست که هر روز یک سازمان اعلام کند امروز چقدر خرج کرده ایم، چقدر از فیفا دریافت شد و…
رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال ادامه داد: بخشی از پولی که برای جام جهانی دریافت کردیم برای اردوها، مسابقات و سفرها هزینه شده و بخشی از آن در پروژه فوروارد برای آکادمی ملی فوتبال هزینه شده است. بنده در جریان ریز ارقام نیستم؛ اما می دانم کسی این پول را درون جیبش نمی گذارد و برای فوتبال کشور هزینه می شود. ممکن است شما بگویید بهتر بود به جای این هزینه، در بخش دیگر هزینه می کردید؛ اما هیأت رئیسه تصمیم گرفته در این راه هزینه کند.

هنوز نمی دانیم فدراسوین دولتی است یا خصوصی

درودگر در پاسخ به این پرسش که چرا در همه جای دنیا فدراسیون ها درآمدزا هستند؛ ولی ما چنین بدهی به بار می آوریم، تصریح کرد: در همه جای دنیا اینطور نیست. فدراسیون فوتبال ایران حق یک ریال بودجه مصوب ندارد. تا اکنون تکلیفش روشن نبوده که این سازمان دولتی یا خصوصی است. دولت هم برای آن بودجه ای تعریف نکرده است. وقتی سازمان بودجه داشته باشد، براساس آن برنامه ریزی می کند. در فدراسیون ما اینطور بوده که هرگاه کی روش فریاد زده من میروم و دیگر نمی آیم، مسئولین مبلغی برای وی درنظر گرفته اند؛ اما نیامدند بگویند بودجه سالانه کشور برای فوتبال چقدر است.

فوتبال ژاپن با ما قابل قیاس نیست


وی، افزود: کشور ژاپن سالانه 200 میلیون یورو برای فدراسیون فوتبال خود درنظر می گیرد؛ 200 میلیون یورو هم برای لیگ درآمد دارد و 8 میلیون یورو به تیم ملی بزرگسالان می دهد؛ بنابراین مقایسه ما با کشوری مثل ژاپن مقایسه منطقی نیست.
تیم های ما بدون چنین بودجه ای به جام جهانی رفته و عملکرد خوبی داشته اند. کاشت یا به شکل دیم و یا با برنامه است. در کاشت دیم معلوم نیست یک سال باران بیاید یا خیر و محصول هر سال ممکن است با سال دیگر متفاوت باشد؛ اما وقتی کاشت با برنامه است و چاه آبی دارید تضمین می شود که از چند هکتار زمین چقدر محصول برداشت می کنید. متأسفانه ما همیشه به صورت دیم کار می کنیم و بودجه مشخصی نداریم.

فوتسال به زودی حامی مالی می گیرد


رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال نیز در پاسخ به این سوال که چرا زمین تمرین و لباس بازیکنان هیچ کدام تبلیغ ندارد، بیان کرد: فقط زمین ساحلی و فوتسال تبلیغ نداشت که اتفاقاً با نبی به همین منظور جلسه ای داشتیم. اکنون یک بانکی برای تبلیغ در زمین فوتسال مذاکره کرده است. باید به این مسئله هم توجه کنیم که شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست.