برد هیوستون و ادامه ماجرای بیماری عجیب کارملو آنتونی در NBA!

در ادامه رقابت‌های لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا شش مسابقه برگزار شد.

به گزارش شبکه لحظه:

در ادامه رقابت‌های NBA، تیم هیوستون راکتس موفق شد در خانه در سالن تویوتا سنتر با نتیجه ۱۱۵ بر ۱۰۳ میهمان خود ایندیانا پیسرز را شکست دهد. جیمز هاردن MVP فصل گذشته، ۴۰ امتیاز، ۹ پاس منجر به گل و ۸ شوت سه امتیازی موفق و کریس پاول ۲۶ امتیاز، ۵ پاس منجر به گل و ۵ شوت سه امتیازی موفق کسب کردند تا اولین پیروزی خانگی هیوستون بعد از سه هفته رقهم بخورد. هیوستون که دو بازی آخر خود از پنج بازی متوالی خارج از خانه را باخته بود، اولین بازی از ۴ بازی متوالی خانگی خود را با برد شروع کرد و در رتبه دوازدهم کنفرانس غرب قرار گرفت.

این برد در شرایطی برای هیوستون حاصل شد که شروع بسیار ناامید کننده‌ای در لیگ داشت و اخبار و شایعات فراوانی پیرامون شرایط فعلی و آینده کارملو آنتونی در تیم شنیده می‌شود. این اولین حضور کارملو در هیوستون است و دو بازی متوالی است که به خاطر بیماری ناشناخته حتی روی نیمکت هم قرار نمی‌گیرد. روزنامه نیویورک تایمز گزارشی تهیه کرده بود که کارملو اعلام کرده به زودی هیوستون را ترک خواهد کرد. مدیر عامل هیوستون داریل موری قبل از بازی به خبرنگاران گفت که خبر ترک تیم توسط کارملو صحت ندارد و اعلام کارملو به عنوان دلیل مشکلات تیم بسیار ناعادلانه است. کریس پاول هم بعد از بازی راجع به حضور کارملو آنتونی در هیوستون گفت: “حضور ملو در اینجا عالی و او برای من مثل یک برادر است. من نمی‌دانم که چه حرف‌هایی زده شده و ملو هر روز و به سختی تلاش و تمرین می‌کند.”

برای تیم ایندیانا در بازی دیشب ستاره این تیم ویکتور اولادیپو ۲۲ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۷ پاس منجر به گل و بوجان بوگدانویچ ۲۰ امتیاز و ۶ پاس منجر به گل کسب کردند اما سومین شکست ایندیانا در ۴ مسابقه اخیر به ثبت رسید.

در دیگر بازی مهم تیم دنور ناگتس در خانه و در سالن پپسی سنتر با نتیجه ۱۲۱ بر ۱۱۴ مغلوب میهمان خود میلواکی باکس شد. بروک لوپز سنتر ۷ فوتی ( بیش از ۲ متر قد) در بازی دیشب در حالی که همیشه توجهات را داخل منطقه رنگی و زیر سبد به خود جلب می‌کرد با ۸ شوت سه امتیازی موفقی که وارد سبد و با ۲۸ امتیازی که کسب کرد به میلواکی کمک کرد تا به هشت شکست متوالی در خانه دنور پایان دهد. هر پنج بازیکن شروع کننده بازی برای میلواکی بیش از ۱۰ امتیاز و ۴ نفر از آن‌ها بیش از ۲۰ امتیاز کسب کردند. جیانیس آنتتکونپو ۲۲ امتیاز، ۹ ریباند و ۸ پاس منجر به گل، خریس میدلتون ۲۱ امتیاز و ماکوم براگدان ۲۰ امتیاز کسب کردند تا اولین پیروزی میلواکی در پپسی سنتر از سال ۲۰۱۰ تاکنون رقم بخورد.

بروک لوپز در شش فصل حضور خود در لیگ یک پرتاب سه امتیازی موفق هم ثبت نکرده بود اما این  فصل با تغییراتی که مایک بودنهاوزر در نحوه بازی این سنتر جوان ایجاد کرده است، موفق شده در سه بازی از چهار بازی اخیر حداقل ۶ پرتاب سه امتیازی موفق ثبت کند و رکورد پرتاب های راه دور خود را به ۳۸.۸ ارتقا دهد و در بازی دیشب هم آمار ۸ پرتاب سه امتیازی موفق از ۱۳ اقدام را بر جای گذارد.

برای تیم دنور ناگتس پاول میلساپ ۲۵ امتیاز و ۸ ریباند و نیکولا یوکیچ ۲۰ امتیاز و ۶ پاس منجر به گل ثبت کردند ولی مانع از سومین شکست متوالی دنور نشدند.

دو تیم جوان لیگ با شباهت های زیادی به مصاف یکدیگر رفتند. هر دو با رکورد ۹ پیروزی و سه شکست در حالی که میلواکی بازی قبل خود را در وقت اضافه اول با فلوتر ویلیام در ۰.۳ ثانیه به پایان بازی به کلیپرز و دنور نیز با فلوتر لورت در ۰.۳ ثانیه تا پایان بازی به بروکلین باخته بودند، رو در روی هم قرار گرفتند. ستاره های دو تیم یعنی یوکیچ و آنتتکونپو هر دو پویا و در خدمت تیم هستند و سبک بازی آن ها به یکدیگر شباهت دارد. هم‌چنین هر دو تیم توانسته بودند قهرمان فصل گذشته یعنی گلدن استیت را در این فصل شکست دهند.

در دیگر بازی مهم شب گذشته تیم لس آنجلس لیکرز موفق شد درخانه در سالن استپلس سنتر با نتیجه نزدیک ۱۰۷ بر ۱۰۶ آتلانتا هاوکس را شکست دهد.

تایسون چندلر سنتر جدید لیکرز هفته عالی را پشت سر گذاشت. چندلر در سه بازی گذشته نقش کلیدی در دفاع لیکرز داشته  و به سه پیروزی متوالی لیکرز کمک زیادی کرده است. مهمترین عملکرد دفاعی چندلر در بازی دیشب، جایی که ۰.۷ ثانیه مانده به پایان بازی بود و لیکرز ۱۰۷ بر ۱۰۶ از حریف پیش بود و چندلر موفق شد آخرین حمله آتلانتا و لی آپ تری یانگ را بلاک کند.

لبرون جیمز فوق ستاره لیکرز ۲۶ امتیاز، ۷ ریباند و ۴ پاس منجر به گل داشت و در ۱۵.۳ ثانیه مانده به پایان بازی با یک اسلم دانک توانست تیمش را در امتیازات از حریف پیش بیاندازد هر چند که چند ثانیه قبل از آن هر دو پرتاب پنالتی خود را از دست داد و امتیاز ۱۰۷ را از روی ریباند پرتاب پنالتی کسب کرد.

تاورین پرینس ۲۳ امتیاز، کنت بیزمور ۲۱ امتیاز و تری یانگ ۲۰ امتیاز برای آتلانتا کسب کردند ولی آن ها هم چنان فقط یک برد خارج از خانه کسب کردند. آتلانتا از تاریخ ۴ مارچ ۲۰۱۶ تاکنون موفق به شکست لیکرز در استپلس سنتر نشده است. سنتر تیم آتلانتا دوین ددمان به خاطر تولد فرزندش بازی دیشب را از دست داد.

لبرون جیمز موفق شد تعداد پیروزی‌های دوران ورزشی خود را به عدد ۷۶۸ برساند و رجی میلر را در این رتبه بندی پشت سر بگذارد و رتبه بیست و یکم بیشترین تعداد پیروزی در لیگ را از آن خود کند. در این لیست اسطوره بستکبال آمریکا کریم عبدالجبار با ۱۰۷۴ پیروزی در رتبه نخست قرار دارد.

نتایج سایر دیدارهای روز پایانی هفته چهارم لیگ به شرح زیر است :

شارلوت هورنتس ۱۱۳ – دیترویت پیستونز ۱۰۳

اورلاندو مجیک ۱۱۵ – نیویورک نیکس ۸۹

بوستون سلتیکس ۹۴ – پورتلند تریل بلیزرز ۱۰۰

در پایان هفته چهارم رقابت ها و در کنفرانس شرق تیم های تورنتو رپترز با ۱۲ پیروزی و ۱ شکست صدرنشین و کلیولند کاوالیرز با ۱ پیروزی و ۱۱ شکست قعرنشین جدول هستند و تیم های گلدن استیت واریرز با ۱۱ پیروزی و ۲ شکست صدر نشین و فینیکس سانز با ۲ پیروزی و ۱۰ شکست قعرنشین جدول کنفرانس غرب هستند.

منبع:خبرگزاری ایسنا