بررسی توانایی طارمی برای حضور در منچستر یونایتد

رسانه انگلیسی در گزارشی مفصل به بررسی توانایی ستاره ایرانی پورتو برای انتقال به منچستر یونایتد پرداخت.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  این روزها رسانه های انگلیس از علاقه مندی باشگاه منچستر یونایتد به مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو خبر می دهند تا  خط حمله اش را در زمستان تقویت کند.

طارمی با درخشش با پورتو در چندین سال گذشته موفق شد مشتریان زیادی پیدا کند. شیاطین سرخ یکی از بزرگترین مشتریان ستاره تیم ملی ایران به شمار می آید.

در همین رابطه سایت «eplindex» انگلیس گزینه مهدی طارمی را برای تقویت خط حمله منچستر یونایتد بررسی کرده و درباره اینکه ستاره ایرانی مناسب شیاطین سرخ است یا نه گزارشی ارائه کرده است.

*تناسب اندام طارمی برای منچستر یونایتد

این رسانه انگلیسی، نوشت: اریک تن هاگ دوست دارد با یک مهاجم فیزیکی بزرگ بازی کند مانند سباستین هالر زمانیکه در آژاکس بود و ووت وهورست در اولین فصل حضورش در اولدترافورد. این دلیلی بود که مربی هلندی تابستان گذشته راسموس هوجلوند را شکار کرد.

طارمی خیلی با این شرایط سازگار است. مهاجم فیزیکی ایرانی، یک رهبر کهنه کار خط حمله است که توانایی بسیار بالایی مقابل دروازه دارد. طارمی ویژگی از خودگذشتگی و مهارت کافی برای کار در تیم تن هاگ را دارد.

*نیاز منچستر به طارمی
گزینه های مهاجم فعلی منچستریونایتد هوجلوند، آنتونی مارسیال و مارکوس راشفورد هستند. راشفورد برای یک نقش گسترده بسیار مناسب تر است و مارسیال هیچگاه نوع سازگاری لازم را نشان نداده است که بتوان به او اعتماد کرد.

هوجلوند شماره 9 خط حمله است اما یونایتد می تواند از یک مهاجم دیگر برای پوشش دادن با او استفاده کند و حتی شاید او را از نوک خط حمله بیرون بیاورد. هوجلوند هنوز در لیگ برتر گل نزده و عملکرد او نامنظم است. او احتمالاً پس از مصدومیت کمر که بخش خوبی از پیش فصل و مراحل اولیه فصل را برای او تمام کرد، کاملاً آماده نیست.

طارمی جایگزین خوبی در کنار هوجلوند و همچنین یک مربی برای کمک به رشد این جوان دانمارکی خواهد بود.

*توانایی طارمی در هماهنگ شدن در لیگ انگلیس

جهش از لیگ برتر پرتغال به لیگ برتر قابل توجه است، اما ما شاهد بوده ایم که بازیکنان زیادی در سال های اخیر با موفقیت این انتقال را انجام داده اند. طارمی اما 31 ساله است و ممکن است شرایط سخت تری داشته باشد تا بتواند سطح بازی خود را برای پاسخگویی به خواسته های لیگ برتر بالا ببرد.

 

او یک مهاجم ثابت شده در لیگ قهرمانان اروپا است و اگر یونایتد او را صرفاً به عنوان یک بازیکن پشتیبان یا چرخشی نگاه می کند، یک گزینه خوب است.

*طارمی گزینه مقرون به صرفه

مهدی طارمی با قیمتی کمتر از 9 میلیون پوند در دسترس است و این یک رقم منطقی است زیرا او در ژانویه تنها 6 ماه از قراردادش باقی می ماند. بعید است که او دستمزد هنگفتی از منچستر بخواهد. طارمی برای منچستریونایتد هم بهترین گزینه است چون این باشگاه بعد از فرگوسن ریخت و پاش های زیادی کرده ولی بی نتیجه مانده است.

اگر گزارش ها مبنی بر اینکه یونایتد مبلغ زیادی برای خرج کردن در ژانویه ندارد، این معامله برای باشگاه انگلیسی به راحتی قابل انجام است.از آنجایی که قرارداد او رو به اتمام است و ظاهراً هیچ حرکتی در مورد تمدید وجود ندارد، به نظر می رسد پورتو آماده فروش این بازیکن ایرانی است.

*طارمی مناسب منچستر هست یانه؟

طارمی استعداد فوق ستاره ای نیست که یونایتد را به سطح بعدی ارتقا دهد، اما او یک بازیکن باهوش در تیم خواهد بود و اضافه کردن او باید بار هوجلوند را کاهش دهد و به پیشرفت او کمک کند.

پایان پیام/