بررسی رفت و آمد فتح‌‌الله‌زاده؛ این همه جنجال فقط برای 15 روز؟

علی فتح الله زاده به طور قطع جنجالی ترین مدیر تاریخ باشگاه استقلال است که همه هواداران او را تحت این عنوان به یاد می آوردند:« ترکاندن بمب»! با این دوران مدیریت او در استقلال دو هفته دوام آورد و تصمیم گرفت از سمدت خود استعفا کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحطه، علی فتح الله زاده امید چندانی نداشت که در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی به باشگاه محبوبش برگردد اما این امر در یک سال اخیر به واقعیت نزدیک شده بود تا اینکه در 7 بهمن او سرانجام پس از مذاکرات گسترده با وزارت ورزش به عضویت در هیات مدیره باشگاه منصوب شد. این بازگشت مصادف شد با رفتن استراماچونی از استقلال و هواداران انتظار داشتند تا مدیر محبوب این بار با حضور در هیات مدیره نیز بتواند کار بزرگی بکند و استراماچونی را برگردانند اما او برخلاف روند معمول علیه استراماچونی مصاحبه کرد تا هواداران از او شاکی شوند. فتح الله زاده گفت حاضر است برود اما مربی ایتالیایی بازگردد؛ او نرفت و استراماچونی نیز برنگشت.

بعد از استعفای امیرحسین فتحی، اسماعیل خلیل زاده به عنوان سرپرست باشگاه را اداره می کرد تا اینکه فتح الله زاده سرانجام در تاریخ 7 اسفند به عنوان مدیرعامل باشگاه منصوب شد. او که به آرزوی چند سال اخیرش رسیده بود وعده داد با مدیریت صحیح می توان ستاره سوم را بر روی پیراهن استقلال زد؛ که همان قهرمانی در لیگ قهرمانان اسیا است.

استعفا؛ کرونا بهانه بود؟

اما در سه روز گذشته عکسی از فتح الله زاده منتشر شد که شایعه ابتلای او به ویروس کرونا را قوت بخشید. یک روز بعد از انتشار این عکس، فتح الله زاده از سمتش به عنوان مدیرعامل استعفا کرد تا دوران حضور او در این پست فقط 15 روز باشد. خودش اما در گفت و گو با خبرنگاران دلیل استعفایش را عفونت ریه و دوری 20 روزه از هر گونه فعالیت کاری عنوان می کند و همچنین می گوید جواب تست کرونایش نیز منفی شده است. یکی دیگر از شایعاتی که دلیل استعفای او را منطقی نشان می دهد؛ بدهی سنگین استقلال و عدم موجودی کافی در باشگاه است. از طلب سنگین استراماچونی و شفر تا پرداخت 67 هزار دلاری طلب گادوین منشا و سایر بازیکنان باعث شد تا فتح الله زاده متوجه شود دیگر نمی توان با وعده کار را پیش برد.

این همه جار و جنجال و مصاحبه؛ فقط برای 15 روز و بس.