برگزاری جلسه هماهنگی ناظران و داوران لیگ‌های زنان

جلسه هماهنگی ناظران داوری و داوران لیگ‌های سال 1400 زنان دیروز در فدراسیون والیبال برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، جلسه هماهنگی ناظران داوری، داوران بین‌المللی و داوران ملی گروه الف زنان 10 آبان با حضور ابراهیم فیروزی رئیس و اعضای کمیته داوری فدراسیون برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال با خیر مقدم به حضار بر ارائه مطالب فنی در این نشست تاکید کرد.

سپس مهندس میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال ضمن قدردانی از زحمات ناظران و داوران در برگزاری مسابقات سال گذشته با شرایط دشوار کرونایی، در سخنانی به عزم و جزم فدراسیون در رشد و توسعه والیبال بانوان اشاره و ابراز امیدواری کرد که حاصل این تلاش‌ها، ثمره‌ای بلند مدت برای والیبال بانوان داشته باشد.

وی افزود: والیبال میراث‌دار زحمات شماست و تیم‌های ملی نیز متاثر از لیگی است که شما در برگزاری آن نقش کلیدی دارید.

دبیرکل فدراسیون به توجه ویژه به حوزه بانوان تاکید کرد و ادامه داد: توانمندی بانوان ببشتر از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد. لازم است زمینه را برای بروز و ظهور این توانمندی‌ها آماده کنیم.

تقوی با یادآوری این نکته که هر قدم صحیح ناظران و داوران مسیر را برای آسیایی و جهانی‌شدن والیبال بانوان ایران هموار می‌کند، تاکید کرد: لیگ امانتی در دستان شماست. شما تراز درست و یا نادرست برگزار شدن مسابقات هستید.

در ادامه مسعود یزدان‌پناه به مرور قوانین و مقررات داوری ویژه ناظران، داوران ملی و بین‌المللی، مرور و آشنایی با تکمیل فرم ارزیابی داوران و ناظران پرداخت.

سپس فرهاد شاهمیری به مرور قوانین و مقررات جدید داوری فدراسیون جهانی والیبال پرداخت و مرتضی افجه‌ای نیز مبحث آشنایی با منشی‌گری الکترونیک را مطرح کرد.

در ادامه این نشست، دکتر فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون در جلسه حضور یافت و با ابراز خرسندی از گردهمایی داوران و ناظران، گفت: بانوان نیاز دارند رفتار حرفه‌ای و درست در ورزش والیبال را یاد بگیرند تا بتوانند آن را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اجرایی کنند. امیدوارم در لیگ سال جاری، والیبالی مدرن و استاندارد برای همگان نمایش داده شود.

وی با یادآوری نقش آموزشی و تربیتی داوران و ناظران برای بازیکنان، گفت: بازیکنان ایران باید در میادین داخلی رفتار مناسب در زمین را بیاموزند تا در میادین بین‌المللی با مشکلی روبرو نشوند، بنابر این داوران و ناظران باید در این زمینه حتی کوچکترین موارد را نیز به بازیکنان گوشزد کنند.

در ادامه ناظران و داوران سوالات و نقطه نظرات خود را با دکتر محمدیان نایب رئیس بانوان، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران و منیژه صادقی عضو کمیته داوران در میان گذاشتند.

در پایان این جلسه نیز تست تئوری از داوران گرفته شد.

بیشتر بخوانید:
دعوت۳۰ بازیکن به نخستین اردوی تیم والیبال نوجوانان
نتایج هفته دوم لیگ برتر والیبال
حواشی عجیب در لیگ والیبال؛ پیچ در کفپوش، فحاشی و پرتاب اشیا

انتهای پیام /