برگی از تاریخ / روزی که زور اینتراخت فرانکفورت به پاس نرسید

تیم فوتبال پاس تهران 43 سال پیش و در چنین روز هایی توانست در ریاست جمهوری کره جنوبی بدرخشد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،افتخارات فوتبال ما کم نیست و در سال های نه چندان دور تیم های باشگاهی کشورمان دست به کار بزرگ و البته ارزشمندی زده اند. البته این افتخار آفرینی و موفقیت ها تنها به همین جا ختم نمی شود تیم هایی همانند پرسپولیس ، استقلال ، سپاهان و … هم در سال های اخیر توانسته اند افتخارات ارزشمندی برای فوتبال کشورمان در عرصه باشگاهی کسب کنند.

درست در 43 سال پیش و در چنین روز هایی تیم فوتبال پاس تهران که در روز های طلایی اش به سر می برد به عنوان نماینده فوتبال کشورمان به کره جنوبی رفت تا در مسابقات ریاست جمهوری این کشور حاضر شود.

پاسی ها باید در این مسابقات و در گروهشان به مصاف تیم های آینتراخت فرانکفورت ، رباط مراکش و تیم ملی نیوزلند می رفتند ، دیدار هایی که با 3 برد ارزشمند برای این تیم به پایان رسید ، آن ها اما در مرحله بعد خیلی خوش شانس نبودند و با نتیجه 2 -1 مقابل تیم ملی فوتبال کره جنوبی شکست خوردند تا کارشان در این رقابت ها به پایان برسد.

جام ریاست جمهوری کره از جمله رویداد های معتبر فوتبالی در آسیا محسوب می شد که در دهه 70 و 80 میلادی نمایندگان مختلفی از سراسر جهان در آن حاضر می شدند ، بهترین نتیجه ایرانی ها اما در این مسابقات به سال 1974 باز می گشت یعنی جایی که تیم همای تهران موفق شد در آن با پشت سر گذاشتن نمایندگان اروپایی و آسیایی در جایگاه سوم قرار بگیرد.

انتهای پیام/