بهترین بازیکنان نیم فصل لیگ برتر انگلیس

سایت گل در گزارشی از بهترین بازیکنان نیم فصل اول فوتبال انگلیس پرده برداشت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  پیش از روزهای پایانی سال و بازی‌های «باکسینگ‌دی» سایت گل گزارشی در خصوص بهترین بازیکنان نیم فصل اول لیگ برتر انگلیس پرده برداشت و از تیم منتخب صحبت کرد.

در جدول لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی با 44 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های لیورپول 41 ، چلسی 38 ، آرسنال 32 ، وستهام 28 ، منچستریونایتد 27 و تاتنهام 26 در رده‌های دوم تا هفتم قرار دارند. البته بازی‌های تاتنهام و منچستریونایتد به دلیل شیوع کرونا لغو شده و این 2 تیم می‌توانند خود را تا بالاتر از آرسنال و رده چهارم برسانند.

با این حال و پس از گذشت 18 هفته، نمایشی برخی بازیکنان و ستاره‌های بیش از هر کسی مورد بررسی قرار گرفته و برخی ستاره‌های جزیره توانسته‌اند تا نیم فصل نمایشی خیره کننده از خود به ثبت رسانند. در گزارش زیر می‌خواهیم به تیم منتخب لیگ برتر انگلیس تا نیم فصل و هفته هجدهم بپردازیم.

دروازه‌بان: ارون رمسدیل (آرسنال)

بسیاری معتقد بودند که باشگاه توپچی به دلیل اینکه پول زیادی صرف دروازه‌بان آلمانی خود یعنی «برند لنو» کرده، چشم روی دیگر دروازه‌بانان خود می‌بندد. همین نیز باعث شد تا گلر فوق‌العاده آرژانتینی به نام «امیلیانو مارتینز» به استون ویلا بپیوندد و به یکی از عناصر قهرمانی آرژانتین در کوپا آمریکا لقب گیرد.

با آمدن آرتتا و اوضاع آشفته آرسنال در ابتدای فصل، این موضوع کمی تغییر کرد و باشگاه به دروازه‌بان انگلیسی خود میدان داد. رمسدیل که از تیم شفیلدیونایتد با 24 میلیون پوند خریداری شده بود، وارد میدان شد و در همان بازی اول کیفیت بالای خود را نشان داد. این کیفیت به قدری فوق‌العاده بود تا به یکی از پدیده‌های جزیره نام گیرد و حتی به لیست تیم ملی نیز دعوت شد. بی‌شک دروازه‌بان 23 ساله آرسنال در کنار گلرهایی مثل ادرسون، آلیسون بکر و مندی بهترین دروازه‌بان کنونی جزیره شناخته می‌شود.

مدافع راست: ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول)

غیرممکن است نمایش بی‌نقص و شگفت‌انگیز ستاره لیورپول را نادیده بگیریم. این بازیکن کیفیتی دیگر از یک بازیکن در پست «وینگ‌بک راست» را ارائه داده و توانسته به مهره اصلی درخشش قرمزهای مرسی‌ساید مثل فصول گذشته نام گیرد. او با 8 پاس گل پس از محمد صلاح بهترین پاسور رقابت‌های جزیره است.

مدافع وسط: روبن دیاز (منچسترسیتی)

بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، در این فصل نیز نمایشی خیره کننده از خود نشان داده و یکی از عوامل اصلی کلین‌شیت‌های فراوان تیمِ گواردیولا محسوب می‌شود. او از 18 هفته در 16 بازی در ترکیب اصلی قرار داشته و عنصر اصلی خط تدافعی منچسترسیتی محسوب می‌شود.

مدافع وسط: آنتونی رودیگر (چلسی)

بی دلیل نیست که تمام غول‌های اروپایی کمین کردند تا مدافع آلمانی توماس توخل را به تیم خود منتقل کنند. او در سیستم 3 دفاعه چلسی نمایشی کم‌نظیر از خود به جا گذاشت و در فصل گذشته نیز مهره اصلی توخل برای قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بود.

مدافع چپ: ژائو کانسلو (منچسترسیتی)

شاید فکر کنید که گواردیولا برای پست دفاع چپ خود اینگونه تاکتیک چیده که در سمت چپ بازی کند و برای ارسال توپ و خط تدافعی به تیم کمک کند. اما این گونه نیست و کانسلو به مانند فصل گذشته نمایشی متفاوت از یک وینگ‌بک چپ را به اجرا می گذارد. او در غیاب کوین دی‌بروینه، نفر اصلی بازی‌سازی تیم گواردیولا، به بازی‌ساز سیتی بدل شد و توانست در کنار نقش مدافع چپی خود، یک نقش متفاوت در میانه میدان از خود ارائه دهد.

کانسلو در فصل گذشته به یکی از بهترین بازیکنان لیگ لقب گرفت و حالا نیز با تداوم آن کیفیت به یکی از بهترین‌ها نام گرفته است.

هافبک وسط: دکلن رایس (وستهام)

نمایش خیره کننده وستهام اگر چه بخش بزرگی از آن به هدایت «دیوید مویس» بازمی‌گردد ولی ستاره‌هایی مثل دکلن رایس نقشی اساسی در کیفیت کنونی تیم لندنی ایفا می‌کنند. او به مهره اصلی تیم ملی انگلیس نیز بدل شده و توانسته پیش از 22 سالگی به یکی از گزینه‌های اصلی پنجره نقل و انتقالاتی نام گیرد.

هافبک وسط: کونور گالاگر (کریستال پالاس)

ستاره و پدیده این فصل لیگ برتر انگلیس بی‌شک کونور گالاگر از تیم پالاس است که با نمایش‌های خیره کننده خود به تیم ملی نیز دعوت شد. او تاکنون 6 گل زده و 3 پاس گل داده و توانسته به 10 بازیکن تاثیرگذار جزیره نام گیرد. او یک هافبک «باکس تو باکس» است که در سن 21 سالگی به شکلی ظریف آن را اجرا می‌کنند. او الان به گزینه اصلی چلسی در فصل بعدی لقب گرفته و احتمال دارد با رقمی بالا راهی قهرمان اروپا شود.

هافبک وسط: برناردو سیلوا (منچسترسیتی)

تنها کسی که توانسته با محمد صلاح برای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل شانه به شانه جلو برود، ستاره پرتغالی منچسترسیتی است. بازیکنی که می‌خواست تابستان، اتحاد را ترک کند ولی با حمایت گواردیولا و البته مصدومیت دی بروینه به ستاره اصلی جزیره نام گرفت. او 7 گل زده و نمایشی بی‌نقص در جمع سیتیزن‌ها به ثبت رسانده است.

وینگر راست: محمد صلاح (لیورپول)

ستاره 32 ساله لیورپول آنقدر در این فصل درخشیده که بسیاری معتقد بودند توپ طلا را باید تصاحب می‌کرد. آمار او غیرقابل توصیف است و اکنون با 15 گل، هم آقای گل جزیره است و هم با 10 پاس گل ، بهترین پاسور لیگ شناخته می‌شود. او را اکنون هم طراز با مسی می‌خوانند و ستاره بی‌بدیل انگلیس نام می‌برند.

وینگر چپ : رافینیا (لیدزیونایتد)

اگر خبرهای امروز را خوانده باشید، بایرن مونیخ شدیدا به دنبال این بازیکن است و می‌خواهد برای وینگر چپ خود این بازیکن را به خدمت گیرد. بازیکنی برزیلی که تحت هدایت مارسلو بیلسا به یک ستاره فوق‌العاده بدل شده و توانسته در رده بالا، هم تراز با جک گریلیش 2 فصل گذشته قرار گیرد. او که به تیم ملی برزیل نیز دعوت شده و می‌خواهد به ستاره سلسائو نام گیرد.

مهاجم وسط: امانوئل دنیس (واتفورد)

شاید برایتان عجیب باشد که مهاجم تیم هفدهم جدول که مدعی اصلی سقوط است، باید بهترین بازیکن شناخته شود ولی اگر به نمایش‌های او دقت کنید، متوجه می‌شوید که چه راه بزرگی پیش رو خود دارد.

دنیسِ 24 ساله، در این فصل 7 گل زده و 5 پاس گل داده و بهترین بازیکن واتفورد است. او در رده چهارم تاثیرگذارترین بازیکنان جزیره نام گرفته و به شدت نشان داده در محوطه جریمه، بی‌رحم است و می‌تواند هر توپی را به گل بدل کند. از او هم در ادامه زیاد خواهید شنید.

البته برخی بازیکنان مثل دیگو ژوتا، تیاگو آلکانترا، رودری ، گوندوغان، تیلمانز ، ریس جیمز ، تیاگو سیلوا ، میکل آنتونیو و امیل اسمیت رو باید در این لیست قرار می‌گرفتند زیرا آنها نیز نمایش خوبی از خود به ثبت رساندند ولی به هر حال یک تیم 11 نفر دارد و این 11 نفر بیش از هر نفری در این فصل درخشان کار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:
ضربه تیم انگلیسی به لیون برای جذب آزمون/اورتون یا نیوکاسل
بهترین بازیکنان نیم فصل لیگ برتر انگلیس +عکس
تنها ۷۷ درصد بازیکنان در لیگ برتر انگلیس واکسن زدند

انتهای پیام /