بهروان: استقلال در مورد تحریم درست می‌گوید/ اگر اشتباهی مدارکی را تأیید کنیم محروم می‌شویم

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: اگر مدارک باشگاهی را تأیید کنیم و AFC آن را رد کند، با محرومیت روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  غلامرضا بهروان درباره جلسه کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: جلسات ما محرمانه است و اجازه نداریم چیزی بگوییم. از ساعت هفت صبح اینجا هستیم و جلسه ادامه دارد و هنوز رأی نداده‌ایم. فکر می‌کنم باید تا دو سه روز آینده همه چیز مشخص شود، چرا که مدارک باشگاه‌ها دهم خرداد ماه به AFC ارسال می‌شود.

وی در مورد اعتراض باشگاه استقلال به عدم کسب مجوز حرفه‌ای تصریح کرد: باشگاه استقلال نامه‌ای درباره موضوعات خود نوشته است. سیستم کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای برخلاف استیناف کمیته انضباطی و … هیچ مدرک جدیدی را نمی‌تواند بپذیرد. ما بر اساس مدارک کمیته بدوی در حال بازخوانی و بررسی مدارک هستیم. استقلال و چند باشگاه دیگر از جمله آلومینیوم، مس کرمان و … اعتراض کرده‌اند. ما پرونده‌هایی را بررسی می‌کنیم که اعتراض کرده باشند.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در واکنش به اینکه باشگاه استقلال مدعی است در زمان مقرر آمادگی پرداخت پول استراماچونی را داشته، اما او نپذیرفته است، گفت: باشگاه استقلال در نامه‌اش نوشته است که پول را پرداخت کرده‌ایم و ادله‌ای داشتند که اگر در سر موعد پرداخت نکرده‌اند به دلیل تحریم‌ها بوده است. این حرف درست است. ما در حال بررسی هستیم و تلاش‌مان این است که به باشگاه‌های ایرانی کمک کنیم. البته AFC باید درباره این نامه نظر نهایی را بدهد نه ما. ما در تحریم به سر می‌بریم که تنها مختص ورزش‌مان نیست. طلب‌های زیادی از AFC و فیفا داریم. اینکه AFC ادله را قبول کند، پیگیرش هستیم. در مورد مدارک باشگاه‌ها، کمیته استیناف نظر نهایی را می‌دهد. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با شرکت آلمانی همکاری دارد که راستی آزمایی می‌کند. اگر اشکالی داشته باشیم، علاوه بر محرومیت با جرایم سنگین مالی روبه‌رو می‌شویم، چون می‌گویند مدارکی را که اصالت نداشته است، تأیید کرده‌اید.

بهروان راجع به اینکه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای نمی‌تواند رأی نهایی بدهد و وظیفه آن برعهده استیناف است، گفت: بله، واقعیت همین است. مگر در دادگاه‌های‌مان تجدیدنظر نداریم؟ اگر مهلتی به شما دهند با اعتراض به تجدید نظر می‌رود. افرادی که در کمیته استیناف حضور دارند، همگی پخته هستند.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در واکنش به این سؤال که آیا داریوش مصطفوی در کمیته استیناف به کارش ادامه می‌دهد یا نه، تصریح کرد: بله، چرا نباید ادامه دهد؟

وی در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاهی وجود دارد که مدارکش صد درصد تضمینی باشد، خاطرنشان کرد: باشگاه‌هایی که مورد قبول واقع شده‌اند، اعتراضی نکرده‌اند. از نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌هایی که موفق به دریافت مجوز شده‌اند دیگر موفق شده‌اند و از سوی دبیرکل فدراسیون به آنها اعلام شده است، ولی نظر نهایی را AFC می‌دهد. ضمن اینکه اگر شرکت آلمانی که کارهای ممیزی را می‌کند، اشکالی بگیرد، دچار مشکل می‌شویم. مهدی تاج نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست و همه در چارچوب قانون تلاش می‌کنیم. در اینجا نظر شخصی و علایق را کنار می‌گذاریم.

انتهای پیام/