بوفون: فوتبال ایتالیا باید دوباره ساخته شود

دروازه‌بان سابق تیم ملی ایتالیا عقیده دارد آتزوری به تغییراتی اساسی نیاز دارد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ جان لوئیجی بوفون ۱۷۶ بازی با تیم ملی ایتالیا انجام داد و سال ۲۰۰۶ با این تیم قهرمان جهان شد. او اکنون عضوی از کادر این تیم است که در یورو عملکرد خوبی ارائه نداد. مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا در دور یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ مقابل سوئیس شکست خورد و از این رقابت‌ها حذف شد. فابیو کاپلو در واکنشی انتقادی، سرمربی تیم ملی ایتالیا را به عنوان یکی از مقصران اصلی حذف زودهنگام لاجوردی‌پوشان معرفی کرد.

به نوشته روزنامه گاتزتا دلو اسپورت جان‌لوئیجی‌ بوفون درباره شرایط ایتالیا برای بازی‌های پیش رو در لیگ ملت‌های اروپا گفت: باید خودمان را دوباره پیدا و روحیه و شکل بازی قدیمی‌مان را دوباره در زمین بازی اجرا کنیم. در یورو در سخت‌ترین گروه بودیم اما دوم شدیم. سپس همه چیز در مهم‌ترین لحظه به هم ریخت و برابر سوئیس شکست خوردیم. باید هر چه زودتر  یورو را فراموش کنیم چون لیگ ملت‌های پیش رو فرصتی عالی برای نشان‌دادن پیشرفتمان است.

ایتالیا در نخستین دیدارش در لیگ ملت‌های اروپا باید به دیدار فرانسه برود که یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در این رقابت‌هاست.

لوچانو اسپالتی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، نیز یکی از دلایل ناکامی تیمش در جام ملت‌های اروپا را اشتباهاتش دانست و گفت: باید مثبت به آینده نگاه کنیم. دوران جدیدی در حال شروع‌شدن است. ما بازیکنانی با کیفیت‌های عالی داریم اما آنها هنوز تجربه ندارند. فکر می‌کنم در بازی با سوئیس نه‌تنها به حریف بلکه به خودمان هم باختیم. شاید الان راحت‌تر از  یورو بازی کنیم. آن موقع خیلی چیزها را پیچیده کردم. من قبلا به بازیکنان نیز گفته‌ام که من مسئول هستم.