بیانیه فیفا درباره تعلیق احتمالی رژیم صهیونیستی

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تاریخ جدیدی را برای بررسی تعلیق احتمالی رژیم صهیونیستی تعیین کرد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه فیفا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: این نهاد درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین (PFA) برای تعلیق تیم ملی و باشگاه‌های رژیم صهیونیستی از رقابت‌های بین‌المللی را در سوم اکتبر (۱۲ مهر) بررسی خواهد کرد.

پیش از این ۱۲ کشور خاورمیانه از فیفا خواسته بودند تا تمامی تیم‌های رژیم صهیونیستی را به دلیل حملات خود به نوار غزه از رقابت‌های بین‌المللی حذف کند. این گروه ابتکاری توسط برادر ناتنی پادشاه اردن شاهزاده علی بن حسین که سمت ریاست فدراسیون فوتبال غرب آسیا را برعهده دارد، رهبری می‌شد. این گروه همچنین شامل فدراسیون‌های فوتبال فلسطین، عربستان، قطر، امارات، بحرین، عراق، کویت، لبنان، عمان، سوریه و یمن است. در ادامه فدراسیون فوتبال ایران نیز به این فراخوان پیوست.

فدراسیون فوتبال فلسطین نیز می‌گوید که یک ارزیابی حقوقی مستقل در مورد پیشنهاد PFA برای تحریم اتحادیه فوتبال رژیم صهیونیستی (IFA) به دلیل نقض قوانین فیفا و قوانین بین‌المللی دریافت کرده است. فدراسیون فوتبال فلسطین در این مورد خاطر نشان کرده است: ما از حرفه‌ای بودن و بی‌طرفی فیفا در رسیدگی به این موضوع به ویژه قدردانی می‌کنیم. PFA در ارجاع موضوع به کارشناسان حقوقی برای ارزیابی کامل و به عادلانه بودن روند فعلی اطمینان دارد.

این فدراسیون اضافه کرده است: ما صبورانه منتظر تصمیم نهایی هستیم که انتظار می‌رود شورای فیفا در تاریخ ۳ اکتبر اتخاذ کند. با اطمینان خاطر که این روند در نهایت منجر به عدالت و برابری برای فوتبال فلسطین و ورزشکارانش خواهد شد.

پیش از این پورتال one.co.il گزارش داده بود که کمیسیون ویژه فیفا پس از بررسی گزارش کارشناسان، با درخواست حذف رژیم صهیونیستی از رقابت‌ها موافقت نکرده است.