تاثیر ورزش در سلامت قلب و عروق

ورزش یکی از عوامل برای حفظ سلامتی بدن و به ویژه قلب است و با ورزش کردن می توان سلامت قلب را تا حدی تضمین کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، هر مدل ورزشی خاصیت‌ها و فایده های خود را دارد. شاید برای خیلی ها با توجه به شرایط زندگی این روزها، حفظ وزن مناسب و تناسب اندام کاری دشوار و یا ناممکن به نظر برسد. یکی از ساده‌ترین روش ها برای رسیدن به این هدف این است که مدل زندگیتان را تغییر دهید.یک روش موثر این است که فعالیت‌های بدنی و ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. ورزش کردن موجب این می شود که شور اشتیاق بیشتر در زندگی روزانه حس شود.

ورزش های مفید برای حفظ سلامتی

ورزش هایی مانند شنا، دوچرخه سواری و دویدن از بهترین فعالیت ها به حساب می‌آیند و به حفظ سلامت بدن‌هم کمک قابل توجهی می‌کنند. یکی دیگر از فایده های فعالیت های بدنی پایین آمدن سطح گلوکز است که موجب تناسب اندام خواهد شد.

تاثیر فعالیت بدنی در سلامت بیشتر روان

زمانی که بازی می‌کنید، باید به هدف خود فکر کنید و تمرکز کنید. این مدل ورزش ها به افراد کمک می کند که تمرکز بیشتر داشته باشند و باعث کاهش فشار خون و کمتر شدن استرس خواهد شد. باید توجه داشته باشید که یکی از دلایل مبتلا شدن به بیماری قلبی استرس است. بنابراین با ورزش کردن احتمال مبتلا شدن به بیماری کمتر خواهد شد و در نهایت ورزش کردن به قوی تر شدن ذهن کمک می کند..

تاثیر ورزش در بهبود سلامتی

ورزش و فعالیت‌های بدنی تاثیر های زیادی بر روی سلامت بدن می‌گذارد برای مثال بهتر شدن ضربان قلب، قوی شدن بدن و حفظ تناسب اندام، و سلامت استخوان‌ها، به بیشتر امید برای زندگی کمک می کند.

سلامت قلب و عروق

فعالیت های ورزشی در هر سن و هر شرایطی باشد به حفظ سلامت قلب، ریه‌ها و رگ‌ها کمک خواهد کرد. ورزش کردن یکی از عوامل مهم و تاثیر گزار در کاهش 70 درصدی ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است و احتمال سکته کردن را کاهش می دهد.پزشکان به این نتیجه رسیده اند که حدود 40 درصد از مرگ های ناشی از بیماری های قلبی عروقی به دلیل ورزش نکردن است و نداشتن فعالیت بدنی باعث فشار خون،استرس و چاقی است.

در نهایت با داشتن فعالیت ورزشی منظم و انجام های ساده می توان سلامت قلب و عروق را تضمین کرد.

انتهای پیام/