تاثیر کرونا بر بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی

بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی تحت تأثیر ویروس کرونا به پایان رسید.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،علی رغم اینکه بیماری کرونا در کشور همانند اقصی نقاط جهان همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد و بسیاری ها معتقد بودند باید رقابت‌های ورزشی نیز تعطیل شود، اما مسابقات بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی جام یادگار امام (ره) و گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر برگزار شد که در هر دو رشته آزاد و فرنگی تیم بازار بزرگ ایران همچون سال گذشته عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

مسابقات لیگ برتر امسال با تمام فراز و نشیب‌های خود مزایا و معایبی داشت که با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ نمی‌توان چندان به کاستی‌های آن خرده گرفت، اما خبری هم از وعده و وعید‌های رنگارنگ قبل از آغاز مسابقات نبود. یکی از موضوعاتی که خیلی به چشم آمد این بود که برخی از باشگاه‌های گمنام برای حضور در لیگ کشتی اعلام آمادگی کردند و با اشتیاق از حضور در این رشته خبر دادند. متعاقب همین اعلام آمادگی نیز نام این باشگاه‌های گمنام برای ماه‌ها در رسانه‌های مختلف مطرح شد و آن‌ها موفق شدند هفته‌های زیادی بدون صرف حتی یک ریال، در متن و تیتر اخبار رسانه‌های مختلف قرار گیرند، اما در نهایت خیلی راحت چند روز مانده به مراسم قرعه کشی و یا در آستانه آغاز لیگ، به راحتی و بی دردسر از حضور در لیگ انصراف دادند که نبود ضمانت اجرایی باعث برخی از همین سوء استفاده‌ها شد.

کشتی
کشتی

رقابت‌های لیگ جدا از مسائل مالی برای کشتی گیران و مربیان، دارای بار فنی و نتایج خوبی برای کشتی گیران جوان و آینده دار بود که توانستند توانایی‌های خود را به کادر فنی تیم‌های ملی نشان دهد. ضمن آنکه استارت این مسابقات در آن مقطع زمانی با توجه به ماه‌ها تعطیلی اردو‌ها و مسابقات رسمی، بهترین فرصت برای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بود تا بتوانند پس از مدت‌ها نفرات مد نظر خود را زیر ذره بین قرار دهند و برنامه‌های خود را طبق همین شرایط تدوین کنند.

بیشتر بخوانید :
اخباری از کشتی خراسان جنوبی
رقابت های کشتی آزاد جام جهانی انفرادی – صربستان
مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی و آزاد – جام یادگار امام (ره)

انتهای پیام/