تاریخچه المپیک( قسمت پنجم)| ایالات متحده و رکود المپیک در سنت لوئیس!

ایالات متحده آمریکا که در المپیک 1900 مقام نخست جهان را به فرانسه میزبان واگذار کرده بود برای بدست آوردن جایگاه دوباره میزبانی را از آن خود کرد و برای اولین بار پذیرای مهمانان المپیک شد.

نکته قابل توجه در میزبانی امریکا کاهش استقبال کشور ها از حضور در این رقابت ها بود و 651 ورزشکار در این دوره حضور داشتند و این دوره قبل رکود قابل توجهی بود و این اتفاق در تعداد رشته ها و کشور های شرکت کننده نیز نمود داشت 12 کشور قبول کردند که میهمان المپیک آمریکایی ها باشند و در 12 رشته با رقبای خود مسابقه بدهند.

با کاهش کشور های شرکت کننده ایالات متحده توانست قهرمانی دوباره در المپیک را تجربه کند و تقریبا با دریافت بیشترین تعداد مدال نسبت به تیم دوم بر سکوی نخست بایستد.

ورزشکاران آمریکا موفق شدند در این دوره 239 مدال بدست بیاوردند که شامل 78 طلا،82 نقره و 79 برنز حاصل کار قهرمان این دوره المپیک در سال 1904 بود و تیم دوم یعنی کشور آلمان در این رقابت ها فقط 4 طلا بدست آورد و با 4 نقره و 5 برنز با 13 مدال با اختلاف فاحشی نسبت به آمریکا در رده دوم بود و پس از آن کشور کوبا با همین تعداد طلا، 4 نقره و 5 برنز در مجموعه 13 مدال بدست آورد.

در این دوره از رقابت های المپیک اتریش فقط توانست 1 مدال برنز بدست بیاورد و در نهایت انتخای جدول المپیک 1904 را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید:
تاریخچه المپیک(قسمت اول)| چگونه یک جشن احترام بزرگترین رویداد جهانی در ورزش شد
تاریخچه المپیک(قسمت دوم)| آغاز دوران المپیک مدرن در یونان
تاریخچه المپیک(قسمت سوم)| رقابت های ورزشی با 245 شرکت کننده با نام المپیک
تاریخچه المپیک( قسمت چهارم)| المپیاد دوم با میزبانی فرانسه در سال 1900

انتهای پیام/