تاکید سرمربی بسکتبال آمریکا برای کسب طلا در المپیک

تیم ملی بسکتبال آمریکا بعد از ناکامی در جام جهانی به فکر طلای المپیک پاریس است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه  جام جهانی بسکتبال در حالی به پایان رسید که تیم ملی آمریکا دست خالی و بدون مدال به کشورش بازگشت و حالا تمرکز بسکتبال آمریکا به بازی‌های المپیک پاریس معطوف شده است جایی که چالش حتی سخت‌تر از جام جهانی خواهد بود و دوباره به آمریکایی‌ها یادآوری کرد که بازی فیبا چقدر تغییر کرده است.

استیو کر سرمربی بسکتبال آمریکا که با این تیم در المپیک پاریس خواهد بود تاکید کرد که آنها تیم خوبی دارند و باید از نتایجی که کسب شده بگذرند.

وی در این باره گفت: ماموریت تغییر نخواهد کرد؛ کسب مدال طلا. نقره یا برنز کافی نیست و تکرار مقام چهارمی مانیل فاجعه خواهد بود.

آمریکا در بسکتبال مردان ۱۹ بار به المپیک رفته و ۱۹ مدال کسب کرده است که ۴ مدال آخر آنها طلاست.

استیو کر خاطرنشان کرد: روی کاغذ همه چیز آسان به نظر می‌رسد اما اینطور نیست. احتمالاً دیگر هرگز آسان نخواهد بود.

کارملو آنتونی اسطوره بسکتبال آمریکا که همراه با این تیم چند مدال رنگارنگ کسب کرده، گفت: من به عنوان یک آمریکایی و بسکتبالیست فکر نمی‌کنم که نمی‌توانیم ببازیم بلکه فکر می‌کنم ترس از باخت چیزی است که ما را به حرکت در می‌آورد، به سمت تمایل به پیروزی سوق می‌دهد و ما را از احساس بد بعد از باخت نگه می‌دارد.

کادر فنی تیم‌ملی آمریکا در هفته‌ها و ماه‌های آینده درباره بازیکنان تصمیم جدی خواهد گرفت. برخی از بازیکنان حاضر در جام جهانی در ترکیب تیم حفظ خواهند شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال آمریکا یادآور شد: کاری که ما سعی کردیم انجام دهیم این است که یاد بگیریم چه چیزی باعث پیروزی در مسابقات فیبا می‌شود. ما واقعا همه چیز را در مورد فیبا و بسکتبال آمریکا مطالعه کرده‌ایم؛ می‌دانیم اگر می‌بریم دلیلش چه بوده و اگر می‌بازیم چه دلیلی داشته است. ما همه چیز را مطالعه می‌کنیم.

تیم ملی بسکتبال مردان آمریکا حالا به فکر مدال در بازه‌های المپیک است. گزارشات منتشر شده حاکی از این است که این کشور می‌تواند شاهد بزرگترین و درخشان‌ترین ستاره‌های خود برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ باشد. لبرون جیمز فوق ستاره لس آنجلس لیکرز می‌خواهد برای تیم آمریکا در المپیک بازی کند.

پایان پیام/