تجربه برانکو سلاح عمان در قطر

تیم ملی فوتبال عمان برای درخشش در جام ملت‌های آسیا قبل از هر چیزی روی تجربه سرمربی کروات خود حساب باز کرده است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه و به نقل از کوره، تا آغاز جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر تنها یک روز دیگر باقی مانده است.

تیم ملی فوتبال عمان یکی از تیم های شرکت کننده در این رقابت ها است. عمان در گروه ششم با تیم‌های عربستان، تایلند و قرقیزستان هم‌گروه است.

عمان برای پنجمین‌بار است که در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. آن‌ها در بازی نخست خود که سخت‌ترین بازی هم به شمار می‌آید به مصاف عربستان خواهند رفت و بعد از آن هم برابر تایلند و قرقیزستان صف آرایی می‌کنند.

هدایت تیم ملی فوتبال عمان را برانکو ایوانکوویچ برعهده دارد که تجربه بالای او سلاح عمانی‌ها برای درخشش در قطر خواهد بود. برانکو سابقه حضور در جام ملت‌های آسیا به عنوان سرمربی را دارد. او در سال ۲۰۰۴ با تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها شرکت کرد و توانست به مدال برنز دست پیدا کند. نکته جالب این که تیم ملی فوتبال ایران با هدایت برانکو در آن سال با عمان هم‌گروه بود که جدال دو تیم با تساوی به پایان رسید.

برانکو در سال ۲۰۲۰ بود که هدایت تیم ملی فوتبال عمان را برعهده گرفت. او توانست تیم را به فینال جام کشورهای عربی منطقه خلیج فارس برساند. هر چند که عمان در فینال برابر عراق شکست خورد اما امیدها به این تیم برای درخشش در جام ملت‌های آسیا بالا رفت.

گران‌ترین بازیکن تیم ملی فوتبال عمان، جمیل الیحمدی است که ارزش او ۴۵۰ هزار یورو برآورده شده است و در تیم الخریطیات قطر بازی می‌کند.

هواداران عمان امید زیادی دارند که تیم آن‌ها با حضور برانکو ایوانکوویچ در قطر نتایج خوبی کسب کند و باید دید که آیا این سرمربی کروات می‌تواند انتظارات را برآورده کند یا نه.

انتهای پیام/