تراکتور از اشتباهات دفاع پیکان به خوبی استفاده کرد

تراکتور پس از پیروزی هفته ششم مقابل ماشین سازی در هفته هفتم میزبان پیکان بود. تقابل دو تیم هم امتیاز در میانه جدول با هدف صعود به جمع مدعیان، از دیدار تراکتور و پیکان یک دیدار بسیار حساس و تعیین کننده ساخته بود.

تراکتور برای تبدیل شدن به تیم کامیاب این تقابل، با چهره ای متفاوت از هفته گذشته پای به میدان گذاشت. چهره ای که از تراکتور در این دیدار دیدیم، ترکیبی مخوف از شجاعت و انرژی را در خود داشت؛ ترکیبی که غلبه بر پیکان را برای این تیم به کار آسان تبدیل کرده و سرخ پوشان را به رده سوم جدول رده بندی رساند. این دیدار نشان داد که برای تحول در یک تیم نیاز به تغییر بنیادی ترکیب نیست، بلکه مهم فراهم کردن شرایطی برای بهره بردن از حداکثر توان بازیکنان است.

آنچه که هوادار می خواست

مهمترین هدف تیم های پرهوادار و مردمی، جلب رضایت کامل هواداران است. کاراکتر و ایده آل هواداران در طول یک دهه اخیر از تراکتور تیمی ساخته که همه از آن انتظار ارائه بازی های زیبا در کنار نتیجه گیری را دارند.

همواره در طول سال های اخیر، تراکتوری در بین هواداران محبوب و ماندگار بوده که ارائه کننده بازی های زیبا باشد. در بازی با پیکان شاهد رقم خوردن این مهم بودیم. تراکتور از همان دقایق ابتدایی بازی در کنار هدف اصلی خود که کسب نتیجه بود، بازی زیبا را در دستور کار قرار داده بود. این مهم میسر نمی شد مگر با شجاعت و انرژی که مدت های زیادی از تیم دور مانده بود. نتیجه کار بسیار لذت بخش بود؛ تراکتور در همان نیمه اول با زدن سه گل، کار را یکسره کرده و یک برد بی حرف و حدیث را در ورزشگاه یادگار امام رقم زد.

با حداکثر انرژی

هیچ تردیدی در این موضوع نیست که نتیجه گرفتن یک تیم و پیاده سازی کامل خواسته های سرمربی تنها وابسته به کیفیت فنی بازیکنان نیست. مباحث مربوط به آمادگی روحی و روانی بازیکنان، مقوله ای است که در کنار کیفیت فنی، می تواند رقم زننده بهترین و بدترین نتایج باشد.

با حضور مسعود شجاعی در راس کادر فنی تراکتور و ارتباط نزدیک او با بازیکنان تیم، کیفیت فنی آنها با اکسیر روحیه و انگیزه ارتقا یافته و حاصل آن روند مثبت فعلی است. روندی که طی آن تراکتور موفق شد، در 45 دقیقه سه بار دروازه تیمی را باز کند که در شش هفته اخیر تنها چهار گل دریافت کرده بود. بازیکنان تراکتور در بازی با پیکان با حداکثر انرژی در میدان حضور یافتند و نشان دادند که می توان روی آنها و تیم شان در مسیر قهرمانی با اطمینان خاطر حساب باز کرد.

شناخت دقیق حریف

هفته گذشته و پس از پیروزی مقابل ماشین سازی به این نکته اشاره کردیم که در اندک فرصتی که کادر فنی داشت، استفاده مناسبی از داده های به دست آمده از آنالیز حریف صورت گرفته بود. در بازی با پیکان هم شاهد چنین اتفاقی بودیم. تراکتوری ها آن چه را که باید در مورد نکات قوت و ضعف پیکان می دانستند را دانسته و برای مقابله با آن، هر چه که لازم بود را تدبیر و در زمین پیاده کردند.

پیکان در هفته های اخیر مقابل تیم هایی چون استقلال تهران، گل گهر سیرجان و شهرخودرو، با بهره گیری از تفکرات مناسب دفاعی، عملکرد قابل قبولی ارائه کرده بود اما تراکتور موفق شد تیمی را که در شش هفته چهار گل خورده بود را در خط دفاعی مجبور به اشتباهاتی کند که حاصل آن به ثمر رسیدن سه گل در یک نیمه بود به طوری که حتی خود پیکانی ها هم در داخل زمین از اتفاقی که رخ داده بود، سردرگم بودند و هر لحظه که خواستند به خود بیایند، ضربه ای کاری دریافت کردند.

انتهای پیام/