چرا مسعود شجاعی اشتباه مهدی رحمتی و محرم نویدکیا را تکرار کرد؟

مسعود شجاعی برای اولین بار به عنوان مربی بازیکن در تراکتور حضور یافت. این امر اما چرا و چگونه اتفاق افتاد؟

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، اعضای هیات مدیره باشگاه تراکتور هفته گذشته تصمیم گرفتند علیرضا منصوریان را از سمت مربیگری این تیم برکنار کنند اما این تصمیم عجولانه باعث شد تا آنها نتوانند سرمربی جدید را برای تیمشان معرفی کنند و حالا مسعود شجاعی به عنوان مربی و بازیکن برای تقابل با ماشین سازی، بازیکنان را هدایت کرد!

این اتفاق اما تقریبا اهالی فوتبال را شگفت زده نکرد چرا که جدیدا ظاهرا مد شده که بازیکنان بدون تجربه و گذراندن دوره های آموزشی به یکباره سرمربی شوند ان هم نه در لیگ یک یا دو بلکه مستقیم در لیگ برتر فوتبال ایران! محرم نویدکیا در اولین تجربه مربیگری خود روی نیمکت سپاهان نشست. مهدی رحمتی نیز سریع بعد از خداحافظی بی سر و صدا از فوتبال سرمربی شهرخودرو شد و نتایج خوبی هم کسب نکرده و دیگر خبری از آن تیم مدعی با یحیی گل محمدی نیست. ابراهیم صادقی نیز بازیکن قدیمی سایپا به یکباره از فصل گذشته سرمربی سایپا شد و حالا در دومین فصل خود بنظر کمی پخته تر رفتار می کند اما بدون مدرک مربیگری!

نام‌هایی نظیر نویدکیا، رحمتی و ابراهیم صادقی، به نیمکت سپاهان، شهرخودرو و سایپا رسیدند؛ بدون این‌که حتی در آکادمی این باشگاه‌ها یا فضایی مشابه آن در سمت جدید و حساسشان کارآموزی کرده باشند. به‌اضافه، هیچ‌یک از آنان مدرک مربیگری پرولایسنس یوفا را کسب نکرده‌اند.سرمربیگری موقت شجاعی در تراکتور، نه از روی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، بلکه از سر استیصال بابت برکناری بی‌حساب ‌و کتاب علیرضا منصوریان رقم خورده. هوشنگ نصیرزاده، معاون ورزشی تراکتور، از طرف سازمان لیگ قانون منع جذب مربی خارجی را برای نخستین مرتبه اعلام کرد و بر منفعت آن برای فوتبال باشگاهی کشور و رشد مربیان جوان ایرانی اصرار ورزید .

حالا مسعود شجاعی هم شاید برخلاف میل باطنی اما همان مسیر نویدکیا و رحمتی و صادقی را رفته و شاید در آینده مربیگری او نیز اثرگذار باشد و البته این نقد به هیات مدیره باشگاه تراکتور وارد است که چطور وقتی گزینه جانشین براث منصوریان درنظر نگرفته بودند او را از سمت خود برکنار کردند؟

بیشتر بخوانید:
مدیر برنامه‌های قطبی: از تراکتور پیشنهاد داشتیم اما به توافق نرسیدیم
نتیجه و خلاصه بازی ماشین سازی 0 – 1 تراکتور + فیلم
پخش زنده بازی تیم های ماشین‌سازی – تراکتور امروز یکشنبه 23 آذر
ربیعی: مقابل تراکتور حقمان سه امتیاز بود

انتهای پیام/خ