ترکیب نهایی جهانی کشتی آزاد جوانان در انتظار تایید طلایی/ چه کسی مسافر تالین می شود؟

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در حالی روزهای 21 تا 23 مردادماه در شهر تالین استونی برگزار می‌شود که هنوز ترکیب نهایی شاگردان طلایی برای حضور در این مسابقات اعلام نشده است.

البته از 10 وزن اعزامی تکلیف 8 وزن مشخص و نهایی شده است و تنها تکلیف اوزان 65 و 79 کیلوگرم نامشخص است. در وزن 65 کیلوگرم از بین امیرحسین مقصودی و امیرمحمد یزدانی یک نفر عازم مسابقات جهانی خواهد شد.

البته یزدانی که اخیرا در مسابقات انتخابی بزرگسالان به عنوان قهرمانی رسیده بود بیشتر در اردوی بزرگسالان حضور داشت و در آخرین لحظات نامش در فهرست نفرات اعزامی قرار گرفت و باید دید آیا ویزای وی در این فاصله کوتاه آماده خواهد شد یا نه و در نهایت نظر محمد طلایی چه خواهد بود.

مقصودی سال گذشته در مسابقات جوانان جهان نایب قهرمان شده بود که همین موضوع باعث تردید کادرفنیدر خصوص انتخاب نهایی نفر اعزامی در این وزن شده است که آیا کنار گذاشتن او به صلاح است یا نه. البته در نهایت انتخاب از بین مقصودی و یزدانی انتخابی سخت و شیرین برای کادرفنی خواهد بود چراکه هر دو نفر کشتی‌گیرانی با قابلیت‌های فنی بالا و در صورت اعزام از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا در این وزن خواهند بود.

دومین وزنی که هنوز جمع بندی نهایی در خصوص آن اعلام نشده، 79 کیلوگرم است

در این وزن عبداله شیخ اعظمی و سجاد غلامی حضور دارند. غلامی سال گذشته نیز عضو تیم اعزامی به مسابقات جهانی بود که به عنوانی بهتر از هشتمی نرسید.

شیخ اعظمی

نیز ماه گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود. این دو کشتی‌گیر نیز هر دو از تجربه خوبی برای اعزام به مسابقات جهانی برخوردار هستند که در صورت اعزام هر کدام هر دو از شانس‌های اصلی رفتن روی سکوی قهرمانی خواهند بود.

یکی از مربیان تیم ملی کشتی آزاد جوانان در این خصوص گفت:

هر 4 کشتی‌گیر در این 2 وزن خوب هستند و انتخاب از بین آنها سخت است؛ انتخابی که هم سخت و هم شیرین است چون همه این نفرات در صورت اعزام شانس اصلی کسب مدال جهانی خواهند بود. جمع‌بندی نهایی در این خصوص به محمد طلایی سپرده شده است و او تشخیص می دهد کدام کشتی‌گیر عازم مسابقات جهانی شود.

آخرین اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان از امروز (12 مرداد) در خانه کشتی عبداله موحد مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود و تا 18 مردادماه ادامه خواهد داشت که بنظر می‌رسد تصمیم نهایی در خصوص این 2 وزن با محمد طلایی به عنوان مسئول فنی تیم است که کدام نفرات عازم مسابقات جهانی شوند.

اسامی نفرات دعوت شده به اردوی پایانی کشتی آزاد جوانان به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: امیر پرسته (مازندران)
61 کیلوگرم: مهدی شیرازی (تهران)
65 کیلوگرم: امیرحسین مقصودی (تهران) یا امیرمحمد یزدانی (مازندران)
70 کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور (مازندران)
74 کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران)
79 کیلوگرم: عبداله شیخ اعظمی (مازندران) یا سجاد غلامی (البرز)
86 کیلوگرم: سجاد حبیبی (تهران)
92 کیلوگرم: علیرضا عبداللهی (تهران)
97 کیلوگرم: عباس فروتن (مازندران)
125 کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران)

سرمربی: محمد طلایی
مربیان: احسان لشگری، اصغر بذری، مهدی برائتی، علی شکری‌پور و محمد رضایی
ماساژور: سجاد امیری
سرپرست: اسماعیل پلویی

منبع: فارس