تست دوپینگ 2 وزنه‌بردار مدال‌آور جهانی از قزاقستان مثبت شد

تست دوپینگ 6 وزنه‌بردار از قزاقستان از جمله ایگور سون دارنده مدال برنز المپیک 2020 توکیو و 2 مدال‌آور جهانی مثبت شده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، هر دو قهرمان جهان نوجوانانی هستند که سال گذشته با اختلاف زیادی عناوین جهانی جوانان و نوجوانان را به دست آوردند. همچنین دارنده مدال نقره جهان نیز در بین 6 ورزشکار دوپینگی است و همه این وزنه‌برداران اهل آلماتی هستند.

تست این ورزشکاران خارج از مسابقه و در دوره زمانی 9 فوریه تا 2 مارس به مدت 3 هفته توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ قزاقستان اخذ شده است. رسیدگی به تخلفات این ورزشکاران از سوی ستاد ملی انجام خواهد شد نه آژانس بین‌المللی تست.

نمونه‌های اخذ شده نشان از تلاش فدراسیون وزنه‌برداری قزاقستان است اما نمونه‌های مثبت شده باعث شرمساری شده چرا که این کشور در دوپینگ سابقه بسیار بدی دارد.

دو هفته پیش نجات رحیم اف پس از ثبت رکورد جهانی در بازی‌های المپیک 2016 ریو و کسب عنوان قهرمانی، مدال طلای وزن 77 کیلوگرم خود را از دست داد و 8 سال محروم شد. قزاقستان به دلیل نمونه‌های مثبتی که از المپیک 2008 پکن و 2012 لندن داشت، 6 طلای خود را از دست داد به همین دلیل این کشور در بازی‌های المپیک توکیو 2 سهمیه داشت.

بیشتر بخوانید:

مربی استعدادیاب وزنه برداری درگذشت
عیادت وزیر ورزش و جوانان از محمد نصیری پیشکسوت وزنه برداری
واکنش رییس فدراسیون وزنه برداری به دریافت حکم بازنشستگی و رفتن ازفدراسیون

انتهای پیام/