تصمیم جنجالی کارلسن/غیبت قهرمان شطرنج جهان در بازیهای جهانی

ستاره شطرنج جهان دیگر نمی‌خواهد در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کند!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، قرار است مسابقات شطرنج قهرمانی جهان اوایل سال ۲۰۲۳ برگزار شود. کارلسن پس از قهرمانی قبلی در سال ۲۰۲۱ گفت که انگیزه کافی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان را ندارد و ممکن است در سال ۲۰۲۳ مسابقه ندهد، مگر اینکه رقیب علیرضا فیروزجا باشد! پس از این صحبت‌ها قهرمان نروژی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بعید است در این مسابقات بازی کند درحالی که او هیچ اشاره ای به فیروزجا نکرد!

حال این صحبت‌های مرد شماره یک شطرنج جهان در رسانه‌های شطرنجی تحلیل می شود. بسیاری معتقدند که تصمیم بالقوه مگنوس کارلسن برای کنار گذاشتن عنوان خود و کنار گذاشتن مسابقات قهرمانی جهان می تواند پیامدهای بزرگی برای دنیای شطرنج داشته باشد. واکنش‌ها متفاوت بوده و برخی از بازیکنان برتر نسبت به جدی بودن یا نبودن بازیکن نروژی ابراز تردید کرده‌اند و برخی دیگر پا را فراتر گذاشته و از اظهارات قهرمان جهان انتقاد کرده‌اند. مگنوس کارلسن بار دیگر و در ماه گذشته تکرار کرد که بعید است دیگر در مسابقات قهرمانی جهان بازی کند، او قبلاً گفته بود که انگیزه ای برای بازی ندارد، زیرا نکات مثبت بیشتر از موارد منفی نخواهد بود.

با این تفاسیر باید دید که آیا دوران قهرمانی ستاره نروژ پس از ۱۰ سال به پایان خواهد رسید یا خیر؟ واکنش‌ها در دنیای شطرنج متفاوت بوده و عده‌ای ابراز ناباوری، ناامیدی و تعجب کرده‌اند. یوردن ون فارست، عضو تیم کارلسن نیز به روزنامه نروژی VG درباره پیامدهای این که بهترین بازیکن جهان دیگر در مسابقات قهرمانی جهان بازی نمی کند، گفت: این موضوع باعث بی ارزش شدن مسابقه قهرمانی جهان می شود. به همین دلیل من واقعا امیدوارم که مگنوس بازی کند و از عنوان خود دفاع کند.

بیشتر بخوانید:

کسب اولین پیروزی فیروزجا در رقابت‌های شطرنج رومانی
رقابت‌های شطرنج رومانی /طلسم فیروزجا و ششمین بازی بدون برد
برد مرد شماره یک شطرنج ایران در بوندسلیگا

انتهای پیام/