تصمیم جنجال برانگیز داور دربی در فرانسه هم تأیید شد!

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛   در حالی که تنها چند روز تا فینال جام حذفی و تقابل دوباره پرسپولیس و استقلال باقی مانده، استقلالی‌ها به شدت خواهان آوردن داور خارجی برای این بازی هستند. آبی‌ها که می‌خواهند هرطور شده آخرین جام فصل را کسب کنند، معتقدند تیمشان در این فصل از داوری زیاد ضرر کرده و باید برای فینال جام حذفی از داوران خارجی استفاده شود. این در حالی‌ست که پرسپولیسی‌ها موضع خاصی ندارند و برایشان فرقی نمی‌کند که چه داوری دربی را سوت بزند.

یکی از صحنه‌های بحث برانگیز داوری در این فصل از لیگ برتر، در دربی برگشت اتفاق افتاد. در همان نیمه اول ضربه مهدی قایدی بعد از برخورد به پای گولسیانی و در حالی که این بازیکن تکل زده بود، به دست مدافع گرجستانی پرسپولیس برخورد کرد ولی پیام حیدری داور آن بازی اعتقادی به پنالتی نداشت. تصمیمی که البته مورد تایید اکثر کارشناسان داوری قرار گرفت ولی چند کارشناس داوری و البته استقلالی‌ها معتقد بودند که پنالتی آن‌ها در دربی سوخت و تا مدت‌ها هم در موردش بحث می‌کردند.

در اتفاقی جالب دقیقا مشابه همان صحنه در بازی پاری‌سن‌ژرمن و استراسبورگ اتفاق افتاد و ضربه مهاجم استراسبورگ به همان شکلی که به دست گولسیانی برخورد کرد، به دست مدافع پاریسی‌ها اصابت کرد ولی باز هم داور بازی اعتقادی به خطای هند نداشت و بازی ادامه پیدا کرد.

این تصمیم حتی از سوی وی ای آر هم مجددا بررسی شد و تصمیم داور برای نگرفتن پنالتی در این صحنه کاملا تایید شد. چندی قبل هم در یکی از بازی‌های رم در سری آ صحنه‌ای مشابه با صحنه مورد نظر اتفاق افتاد که باز هم خبری از اعلام پنالتی نبود. به نظر می‌رسد که با توجه به این دو صحنه مشابه در فوتبال اروپا که مجهز به سیستم کمک داور ویدئویی هم هستند، تصمیم پیام حیدری در اعلام نکردن پنالتی به سود استقلال در دربی درست بوده و مورد تایید قرار گرفته است.

انتهای پیام/