تعلیق فوتبالی فقط شامل حال ایران می شود؟

چندی پیش دبیر کل فدراسیون فوتبال آسیا طی نامه ای فوتبال ایران را به دلیل دخالت سیستم قضایی ایران در پرونده ی مارک ویلموتس تهدید به تعلیق کرد که حواشی متعددی آفرید.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، طی نامه ای رسیده از دبیر AFC فدراسیون فوتبال ایران مورد اتهام قرار گرفت که چرا سازمان بازرسی و دولت در پرونده های مالی فوتبال دخالت و 8 تن از اعضاء هیات رییسه فدراسیون را برای رسیدگی به تخلفات به دادسرای عمومی انقلاب معرفی کرده است و این موضوع را دخالت دولت در فدراسیون که یک NGO محسوب می شود دانسته و خطر تعلیق فوتبال ایران را گوشزد کرده است.

و اما سال 1385 در فوتبال ایتالیا اتفاقاتی افتاد که در آن مکالمات فدراسیون شنود و ضبط و باعث کشیده شدن پرونده های فوتبالی به مقامات قضایی شد، در سال 1396 در فوتبال اسپانیا آنخل دی ماریا رییس فدراسیون وقت و پسرش دستگیر و زندانی شدند، در آلمان هم اعضاء فدراسیون فوتبال را در خانه ای دستگیر کردند و در اتفاقی یک داور آلمانی 2 سال حبس قضایی گرفت، در تمامی موارد مشابه که پای فوتبال به دستگاه قضایی کشیده شده خبری از تعلیق و حتی تهدید فوتبال کشورهای فوق نبود ولی در کشور ما یک تعلیق به دلیل تعویض روسای فدراسیون در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و یک تهدید به تعلیق در حال حاضر به دلیل تشکیل پرونده ی قضایی برای متخلفان قرارداد مارک ویلموتس اتفاق می افتد که حتی این شبهه ایجاد شده که خط و ربط از داخل داده می شود.

عبدالرحمن شاه حسینی رییس اسبق کمیته ی انضباطی فوتبال ایران در این رابطه گفت: در تمامی کشورهایی که اتفاقات فوتبالی به مقامات قضایی کشیده شده (به جز ایران) هیچ موردی از تعلیق و تهدید که مشاهده نمی شود بعضا تشویق هم شده اند، من احساس می کنم جریاناتی اتفاق افتاده و قاعده ای شکل گرفته تحت عنوان فیفا هراسی! هرگاه اقدامات جدی از سوی مقامات قضایی در مورد فسادهای مالی در فوتبال ما انجام شده بلافاصله عده ای که سودشان در رسیدگی به پرونده های فساد مالی فوتبالی نیست با فیفا تماس گرفته و مقامات فیفا را در جریان رسیدگی های قضایی قرار می دهند و متاسفانه در مدت کوتاهی شاهد نامه های بلند بالای تهدید به تعلیق فوتبال کشورمان هستیم.

با این اوصاف تا به کی می شود سر خم کرد و بخاطر تعلیق نشدن فوتبال سکوت کرد و نظاره گر چپاول های میلیاردی بیت المال توسط عده ای انگشت شمار که سالهاست از ریاست و کیاست فوتبال دست بر نمی دارند بود؟ آیا این مستطیل سبز عایدی برای بهبود وضع سفره های مردم داشته یا دارد؟ این اقلیتی که روی منافع هنگفت فوتبالی چنبره زده اند و دلالی می کنند با پول بیت المال نباید دست شان روزی جایی کوتاه شود؟

اتمام پیام/