تفاهم ایران و ازبکستان در برپایی اردوهای مشترک ورزشی

وزیر ورزش و جوانان ایران با وزیر فرهنگ و ورزش ازبکستان دیدار کرد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه  سید حمید سجادی که امروز صبح به منظور حضور در هفتمین اجلاس وزرا و مقامات ارشد ورزش کشورهای عضو سازمان یونسکو به باکوی آذربایجان سفر کرده است، بعدازظهر امروز با وزیر فرهنگ و ورزش ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر ورزش و جوانان ایران با اشاره به اشتراکات دو کشور در بخشهای مختلف اظهار کرد: از تعاملات دو کشور خاطرات خوبی در یادها باقی مانده است. من باید از میزبانی شما از تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات کافا قدردانی کنم. خوشبختانه دیدار خوبی بین دو تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان انجام شد و قطعا در سایر رشته ها نیز این تعامل برقرار است و می تواند توسعه هم پیدا کند.

سجادی با ابراز خوشحالی از سفر اخیر رییس جمهور ازبکستان به ایران گفت: این موضوع نشان دهنده روابط بین دو کشور است و ما می توانیم در حوزه های مشترک این تعاملات را عمق ببخشیم. بر همین اساس دو هفته پیش رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ایران در سفری که به ازبکستان داشت، برنامه اجرایی مشترکی را طراحی کرد که به امضای دو طرف رسید. از پیش از این سفر بررسی‌های لازم برای ایجاد تعاملات مشترک انجام گرفت و بر اساس این بررسی‌ها ایران و ازبکستان می توانند در شته های آبی، بوکس، تیراندازی، ووشو، وزنه برداری و فوتبال ارتباطات خود را گسترش دهند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وظایف این وزارتخانه در موضوع جوانان گفت: تعاملات بین المللی در سطح جوانان را در دستور کار داریم که بر همین اساس می توانیم از توانمندیهای پنج هزار سمن که زیر پوشش وزارت ورزش و جوانان هستند استفاده کرد.

سجادی با اشاره به برنامه های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ورزش بانوان اظهار کرد: در این سالها برنامه های زیادی برای گسترش ورزش بانوان در ایران انجام شده تا زنان ایرانی با حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی توانمندیهای خود را به جهانیان نشان دهند.

در این دیدار ادهم اکرموف با اشاره به کارنامه ورزشی و افتخارات وزیر ورزش و جوانان ایران اظهار کرد: به دلیل حضورم در وزارت بهداشت ازبکستان چندین بار به ایران سفر کرده‌ام و به خوبی با مردم و فرهنگ کشور ایران آشنا هستم و امید زیادی دارم تا بتوانیم در سطوح بالاتر همچون سازمان شانگهای در زمینه های مشترک با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشیم.

او همچنین به سفر اخیر رییس جمهور ازبکستان به ایران اشاره کرد و افزود: ایران و ازبکستان می توانند در قالب یادداشت تفاهم مشترک روابط و تعاملات ورزشی را گسترش بدهند و ما از این موضوع به طور کامل استقبال می کنیم.

وزیر فرهنگ و ورزش ازبکستان با استقبال از پیشنهادات مطرح شده از سوی ایران اظهار کرد: در حوزه هندبال، والیبال و بسکتبال میتوانیم ارتباطات بیشتری با ایران داشته باشیم ضمن اینکه در جودو، بوکس و تکواندو این آمادگی را داریم تا امکانات و تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم.

بر اساس این گزارش، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان، محمدحسن تقی‌زاده مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان و عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/