تمجید FIVB از صعود تاریخی اسلوونی به نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی جهان

تیم ملی والییبال اسلوونی با شکست اوکراین به جمع ۴ تیم برتر مسابقات والیبال قهرمانی جهان صعود کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در جریان مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی جهان، تیم ملی والیبال اسلوونی به مصاف تیم ملی والیبال اوکراین رفت و با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید. این بازی در چهار ست و به ترتیب با نتایج ۱۸ بر ۲۵، ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۳ به سود والیبال اسلوونی به پایان یافت.

فدراسیون جهانی والیبال پس از صعود اسلوونی به جمع ۴ تیم برتر رقابت‌های قهرمانی جهان نوشت: اسلوونی برای اولین بار به نیمه نهایی رسید! اسلوونی با شروعی متزلزل مقابل اوکراین یک ست عقب افتاد اما در بعد توانست اوضاع را تغییر داده و اوکراین را شکسن دهد. با این پیروزی، اسلوونی در حضور هزاران هوادار خانگی در لیوبلیانا پایتخت این کشور به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهان راه یافت.

فدراسیون جهانی نوشت: جو پر سر و صدا در ورزشگاه مملو از جمعیت باعث شد که تیم میزبان شروعی دشوار داشته باشد اما پس از آرام شدن ورزشگاه، اسلوونیایی ها کنترل بازی را در دست گرفته و نتیجه ۳-۱ (۱۸-۲۵، ۲۶-۲۴، ۲۵-۱۹، ۲۵) را به دست آوردند.  در مرحله نیمه نهایی که قرار است روز شنبه در کاتوویتس لهستان برگزار شود، اسلوونی با ایتالیا به عنوان قهرمان اروپا، بازی خواهند کرد.

فدراسیون جهانی والیبال ادامه داد: اسلوونی که تنها برای دومین بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می کند، در اولین بازی خود در سال ۲۰۱۸، جایگاه دوازدهم را به دست آورده بود.

کاپیتان اسلوونی هم پس از این پیروزی گفت: این مطمئنا بزرگترین موفقیت ماست. بسیار خوشحالیم که چنین حمایت فوق العاده ای از طرف هوادارانمان در اینجا داریم. ما برای تک تک توپ ها در نیمه نهایی می جنگیم و خواهید دید که چه اتفاقی می افتد.

انتهای پیام/