تن هاخ: برونو فرناندز در زمینه ارسال پاس آخر یک نابغه است

اریک تن هاخ در مصاحبه جدید خود با اسکای، درباره توانایی بازیسازی برونو فرناندز صحبت کرده است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه شماره ۸ منچستریونایتد در این سال‌ها نشان داده است که دوست دارد جادوگر تیمش باشد. یک شاخصه آماری وجود دارد که این رویکرد او را به خوبی نشان می‌دهد. این شاخص با در نظر گرفتن پست بازیکنان درون زمین، از داده‌های جمع آوری شده برای محاسبه نرخ موفقیت پاس‌ها استفاده می‌کند. این شاخص درباره برونو فقط ۶۹.۷ درصد است.

 

اما او تنها بازیکنی است که در این فصل با نرخ موفقیت پاس مورد انتظار زیر ۷۰ درصد توانسته است بالغ بر ۱۰۰ پاس صحیح در لیگ برتر داشته باشد. این یعنی برونو پاس‌هایی ارسال می‌کند که سخت‌تر از پاس‌هایی است که دیگران می‌فرستند. این حقیقت که نرخ پاس به مقصد رسیده او مقداری بالاتر از شاخص یاد شده است، نشان از توانایی او در فرستادن چنین پاس‌هایی است. اما شاید بزرگ‌ترین استعداد او، دید وسیعش باشد.

یکی از دلایل سخت بودن پاس‌های ارسالی او این است که مقصد آن در بین بازیکنان حریف است. فرناندز در این فصل لیگ برتر از حیث ارسال پاس‌هایی که خط دفاع حریف را می‌شکند، رده دوم را با ۵۶ پاس این چنینی به خود اختصاص داده است. البته بازیکنانی که او برای‌شان پاس می‌فرستد هم ایستا نیستند و او تلاش می‌کند بازیکنان در حال فرار را پیدا کند.

میانگین سرعت بازیکنانی که پاس به آن‌ها می رسد (بر حسب متر بر ثانیه)
برونو فرناندز از این نظر، بیشتر از همه بازیکنان در حال فرار را صاحب توپ کرده است

تن هاخ در مصاحبه خود با اسکای نشان داده که از سبک بازی کاپیتان تیمش رضایت دارد. ما باید از او حمایت کنیم و اعتماد به نفس لازم برای ادامه دادن این روند را به او بدهیم؛ چون او در فرستادن پاس‌های آخر یک نابغه است. این کار آسانی نیست و زحمت زیادی دارد. اول از همه، به هوش نیاز دارد ولی شخصیت خاصی هم می‌طلبد که بتوانی پس از چند بار لو رفتن توپ، همچنان در این راستا تلاش کنی.

فرناندز با همین ذهنیت، از خلاق‌ترین بازیکنان لیگ برتر است و اگر دقت هم تیمی‌هایش پایین نبود، قطعا شمار پاس گل‌های او بیشتر می‌شد. فرناندز در این فصل از حیث تعداد پاس گل مورد انتظار که بر حسب کیفیت موقعیت‌های ایجاد کرده است، رده اول را دارد.

 

البته تن هاخ انتظار دارد برونو در این زمینه تعادل را حفظ کند و به فکر حفظ توپ هم باشد. البته که مایلم دقت پاسش بالا برود ولی همچنان با پاس‌های آخر و کلیدی خود، روی بازی تاثیرگذار باشد. او چنین چیزی را هدف خود قرار داده است. ما باید به برونو کمک کنیم. اما بازیکنی در این سن و سال و به ویژه به عنوان کاپیتان تیم، گاهی باید تفکر راهبردی داشته باشد و بداند که حفظ توپ هم جهت کنترل کردن بازی، برای تیم اهمیت دارد. یعنی نقش یک رهبر را به بهترین نحو ایفا کند و تصمیمات درستی بگیرد.

مسیر پاس‌های فرناندز و هیت مپ او در فصل ۲۴-۲۰۲۳
​​​​​​پاس های سالم به رنگ آبی و موارد ناموفق، قرمز رنگ هستند

تن هاخ همچنین تلاش می‌کند تا برونو به اندازه کافی و در بهترین نقاط زمین صاحب توپ شود. او تاثیر بالایی روی بازی ما دارد و به همین جهت ما بازی به بازی می‌بینیم که مقابل حریف‌مان به چه چیزی نیاز داریم. برونو می‌تواند در پست‌های متعددی کارآمد باشد. او می‌تواند علاوه بر نواحی مرکزی، در کناره‌ها هم موثر باشد. فصل گذشته ما همچنین او را در پستی عقب‌تر امتحان کردیم. در آنجا هم دیدید که می‌تواند پاس‌های خیلی خوب و سازنده‌ای بفرستد. ما باید برونو را در فضاهای مناسب صاحب توپ کنیم.

انتهای پیام/