توفیق: بلیت جام جهانی بسکتبال در دست خودمان است

علی توفیق در مورد یک شکست و یک پیروزی تیم بسکتبال نفت آبادان مقابل شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: در درجه اول باید از بازیکنان تیم تشکر کنم که در طول فصل، زحمت زیادی کشیدند.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان ادامه داد: تیم ما هنوز با ایده‌آلی که مد نظر من است فاصله دارد. باید در دفاع، فعال‌تر بوده و هماهنگی بیشتری در حمله داشته باشیم. تلاش و تمرین، بهترین راه حل برای رسیدن به شرایط ایده‌آل است.

توفیق در مورد برگزاری مرحله دوم لیگ برتر بسکتبال گفت: با افزایش تعداد بازی‌های لیگ موافقم ولی راه‌های بهتری هم برای رسیدن به این هدف وجود دارد. در این فصل، وقفه‌های طولانی در لیگ برای بازی‌های تیم ملی وجود داشت و تنها بازیکنانی که درگیر مسابقات ملی بودند، شرایط ایده‌آل خود را حفظ کردند.

دبیر پیشین فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: شرایط مسابقه و تمرین با هم تفاوت زیادی دارد و نمی‌توان بازیکنان را برای مدت طولانی در شرایط تمرین نگه داشت. طولانی شدن لیگ و موکول شدن بازی‌ها به سال آینده، باشگاه‌ها را با هزینه‌های زیادی مواجه می‌کند. رفت و آمد و تهیه بلیت، مواردی غیرفنی هستند که انرژی، هزینه و تمرکز زیادی از یک تیم را به خود اختصاص می‌دهد. برگزاری مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا نیز که خارج از برنامه لیگ بود، حاشیه‌هایی داشت. ما مثل برخی تیم‌ها نیستیم که بدون محدودیت برای سفرها و اردوهای خود هزینه کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان در مورد پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی 2023 گفت: این مسابقات در واقع، پنجره ماست و بلیت جام جهانی در دست خودمان است. شرایط در جدول نیز به سود تیم ملی ایران است. سرود صعود به جام جهانی برای ایران، خیلی زود نواخته خواهد شد.

او در مورد آماده‌سازی تیم ملی پس از صعود احتمالی به جام جهانی 2023 اظهار داشت: پیشنهادی در این مورد ندارم. هر موقع سرمربی تیم ملی شدم، پبشنهادهای خودم را مطرح می‌کنم.

منبع تسنیم

انتهای پیام/