تکرار تاریخ برای پرسپولیس؛ «اتحاد مثال‌زدنی» برای شاگردان یحیی با دو غم بزرگ!

با درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان قاعدتا باید روحیه بازیکنان پرسپولیس طوری بهم می ریخت که دو بازی برگزار شده را با شکست پشت سر می گذاشتند اما پرسپولیس برای اولین بار در این فصل توانست در پیروزی «دبل» کند و شش امتیاز خالص را کسب کند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فصل 95 – 96 مرگ هادی نوروزی کاپیتان ۳۰ ساله آن روز پرسپولیس شوک بزرگی به تیم داد؛ شوکی که ابتدا متأثر کننده و آزاربخش بود اما خیلی زود دلیلی شد برای اتحاد و انسجام بیشتر تیم. امروز اگر از اعضای آن تیم سؤال کنید خیلی‌های‌شان به این عامل روانی برای رنسانس پرسپولیس برانکو اشاره می‌کنند و هر چقدر هم که مسائل فنی در این تیم جا افتاده و پیش رفته باشد و هر چقدر که توانایی‌های برانکو و بازیکنان کیفیت تیم را متحول کرده باشد از عامل اتحاد و انسجام ناشی از فوت کاپیتان تیم نمی‌توان به راحتی عبور کرد. امسال و در لیگ بیستم هم شرایط تا حدودی شبیه همان ماجرا پیش رفته است.

پرسپولیس تا قبل از بازی با ماشین‌سازی روند پرنوسانی داشت و حتی با در نظر گرفتن بازی‌های عقب افتاده امتیازهای زیادی از دست داد تا حضورش در جمع مدعیان به خطر بیفتد و رسیدن به قهرمانی پنجم چیزی شبیه رویا باشد. سرخپوشان تا پیش از درگذشت مهرداد میناوند با مساوی های پیاپی خودشان را از صدر جدول به طور کامل دور کرده بودند و با شکست مقابل آلومینیوم در اراک نشان دادند دیگر رنگی از یک تیم قهرمان ندارند.

با درگذشت میناوند این تیم اولین سه امتیاز بعد از فوت شماره 25 را دشت کرد و سه روز پیش توانست دومین پیروزی حساس مقابل تراکتور را در تبریز کسب کند تا حالا با پیروزی احتمالی مقابل مس در تهران در یک قدمی صدر جدول قرار داشته باشد. این درحالی است که اگر دو مسابقه عقب افتاده را با برد پشت سر بگذارد می تواند حتی قهرمانی نیم فصل لیگ برتر ایران را نیز کسب کند و با اضافه شدن مهدی ترابی در دیدار آخر پیش از شروع نیم فصل حتی روحیه تیمی نیز بالا برود.

در واقع تاریخ برای سرخ ها در حال تکرار شدن است؛ 5 سال پیش پرسپولیس در قعر جدول بود و با درگذشت هادی نوروزی این تیم بردهای پیاپی را در لیگ برتر آغاز کرد و حالا یک بار دیگر با پیراهن مشکی بدنبال قهرمانی در لیگ برتر و تقدیم آن به روح دو پیشکسوت از دست رفته ی خود است.

بیشتر بخوانید:
علیپور:‌ به عنوان نماینده پرسپولیس و ایران اعتبارم را در فوتبال پرتغال به دست می آورم
دلیل ناکامی مهدی ترابی در العربی از نگاه رسانه قطری
سمیعی: برای مبارزه با فساد به پرسپولیس آمده ام
پرسپولیسی ها پولدار شدند
از نقل‌وانتقالات پرسپولیس چه خبر؟
مهدی ترابی چه زمانی برای پرسپولیس بازی می کند؟

انتهای پیام/