تیم‌های انگلیسی، شکار موردعلاقه رئال در لیگ قهرمانان!

 رئال مادرید در رویارویی‌هایش برابر تیم‌های انگلیسی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اکثرا موفق بوده و راهی دور بعد شده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رئال مادرید فردا در برنابئو میزبان چلسی از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان است. فصل گذشته رئال توانست از یک چهارم نهایی تا فینال، سه رقیب انگلیسی را ناکام بگذارد. رئال با حذف چلسی و سیتی به فینال رسید و در نهایت نیز لیورپول را شکست داد و قهرمان شد. تکرار این اتفاق شاید دشوار باشد اما برای رئال مادرید چیزی غیرممکن نیست.

رئال در فصل جاری نیز اگر بتواند چلسی را حذف کند، ممکن است در نیمه نهایی به سیتی برخورد کند. در تاریخ لیگ قهرمانان رئال ۱۹ بار در مراحل حذفی برابر تیم های انگلیسی به میدان رفته و در ۱۳ مورد موفق به صعود شده است(موفقیت ۶۸.۴ درصدی). در زیر به چند موفقیت بزرگ دیگر رئال برابر تیم های انگلیسی اشاره می کنیم.

اولین بار در سال ۱۹۵۷ رئال در مجموع دو بازی رفت و برگشت توانست منچستریونایتد را کنار بزند. رئال در سال ۱۹۷۵ نیز پس از شکست ۴-۱ در زمین دربی کانتی توانست در برنابئو ۵-۱ پیروز شود. رئال در سال های ۲۰۰۰، ۲۰۰۳ و ۲۰۱۳ نیز توانسته منچستریونایتد را از لیگ قهرمانان حذف کند. به اینها پیروزی رئال در مجموع دو بازی رفت و برگشت برابر سیتی در نیمه نهایی سال ۲۰۱۶ را نیز باید اضافه کرد. رئال همچنین دو خاطره تلخ نیز در سال های اخیر از تیم های انگلیسی دارد. در سال ۲۰۲۰ رئال با شکست از سیتی حذف شد و در سال ۲۰۲۱ نیز رئال در نیمه نهایی به دست چلسی کنار رفت.

انتهای پیام/