برزیل 3 – ایران 2 / تیم ملی والیبال ایران از صعود به نیمه نهایی بازماند

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم های ملی والیبال ایران و برزیل در آخرین دیدار گروه دوم دور نهایی رقابت های لیگ ملت های والیبال 2019 از ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد در شیکاگو به مصاف یکدیگر رفتند. دو تیم پیش از این و در هفته دوم رقابت های لیگ ملت های والیبال در ژاپن با هم بازی کردند که برزیلی ها در یک بازی نزدیک و سخت با نتیجه 3 -2 به پیروزی رسیدند.

تیم های ملی والیبال ایران و برزیل که به ترتیب با عنوان دومی و اول دور گروهی به مرحله نهایی راه یافتند در دیدار های نخستشان مقابل لهستان شکست خوردند با این شرایط دو تیم شانس برابری برای صعود دارند و هر کدام در صورت برتری در این بازی همراه با لهستان به دور نهایی می رسند.

ست اول – برزیل 25 – ایران 20

لوکارلی ، فلاویو ، فرناندو، والاس ، لوکاس و داگلاس ترکیب ترکیب برزیل و مجرد ، معروف ، عبادی پور ، موسوی غفور و معروف هم ترکیب ابتدایی ایران بودند، تیم ملی والیبال ایران بود توانست نخستین امتیاز بازی را کسب کند.

سلسائو نخستین سرویسش را عالی زد ودریافت بد در زمین ایران باعث شدامتیاز خوبی بگیرند. نمایش آن ها در ادامه باعث شد تا برزیل همان ابتدا با دو امتیاز پیش بیافتند.دریافت ، دفاع و ضربه دقیق از بازیکنان ایران در رالی زیبای ابتدای ست نخست باعث شد تا حساب کار 3 -3 شود این رالی 36 ثانیه به طول انجامید.

تیم ملی والیبال ایران نخستین امتیاز را در این ست به دست آورد.

برزیل اما با چند سرویس خوب و همچنین دفاع مناسب به جریان بازی برگشت و از حریفش پیشی گرفت.

بازی برابردو تیم تایاز 5 ادامه داشت اما پس از آن هنگامی که لوکارلی سرویس های بررزیل را زد جریان بازی را عوض کرد و آن ها توانستند با کسب 3 امتیاز پشت سر هم نخستین تیمی باشند که امتیاز 8 را می گیرند. برزیل پس از آن نمایش خوبی داشت و تا امتیاز 13 پیش رفت، اتفاقی که برای ایران شرایط بسیار سختی را به وجود آورد،

وقت استراحت فنی به جا و تغییر روند به کمک ایران آمد و اختلاف دو تیم کمتر شد اما بازهم این برزیل بود که با نتیجه 16 – 13 به وقت استراحت دوم رفت.

بازی پس از این امتیاز نزدیک دنبال شد و نمایش خیره کننده ایران باعث شد تا فاصله دو تیم به یک امتیاز برسد. با این حال دریافت ها خوب ، دفاع مناسب و ضربات قدرتی کار را یکسره کرد و برزیل با نتیجه 25 – 20 برنده این ست شد.

ست دوم – برزیل 25 – ایران 23

تیم ملی ایران در این ست هم نخستین امتیاز را به دست آورد. برزیل بازهم نمایش خوب و قدرتی داشت و دو تیم بازی برابری را به نمایش گذاشتند و تساوی امتیازها تا امتیاز پنجم جلو رفت.

برزیل اما همانند ست نخست با چند سرویس دقیق توانست نتیجه را 8 -5 کند. این روند اما ادامه دار نبود و بازیکنان ایرانی با چند حرکت سرعتی بازی را به دست گرفتند و موف شدند در ادامه کار به حریفاشان نزدیک شوند.

برتری برزیل اما خیلی ادامه دار نبود و در ادامه و در حالی که دو تیم در امتیاز 13 برابر بودند ایران توانست از حریفش پیشی بگیرد ،

سرمربی با تجربه برزیل با درخواست وقت های استراحت وتغییراتی در زمین از جمله بازی دادن به رزنده و لوکارلی ورق را به سود خود برگرداندو دو تیم با نتیجه 16 – 15 به سود برزیل به وقت استراحت دوم رفتند . شاگردان کولاکوویچ در ادامه نمایش خوبی داشتند و توانستند حتی از حریف صاحب نامشان 21 -18 جلو بیافتند اما برزیل به سرعت به بازی برگشت و در حالی که ایران تیم برتر میدان بود موفق شد 25 -23 برنده ست دوم شود و حساب کار را در مجوع 2 – 0 کند.

ست سوم – برزیل 24 – ایران 26

شروع کننده این ست برزیل بود اما نخستین امتیاز آن برای ایران رقم خورد.

بازیکنان ایرانی در ابتدای این ست بازی متفافاوتی را به نمایش گذاشتند و توانستند خیلی زود جریان بازی را در اختیار بگیرند.

ضربات قدرتی و دفاع مناسب بازیکنان سرشناس برزیل اختلاف دو تیم را در ابتدا زیاد کرد برزیل اما بازگشت خوبی داشت و توانست فاصله اش را با ایران کم کند اما این کافی نبود و ایران بر خلاف ست های قبل نخستین تیمی بود که به امتیاز 8 رسید.

بازی درخشان ملی پوشان ایرانی در ادامه هم جریان داشت و آن ها با ضربات دقیق و دقت در سرویس برخلاف ست های قبل فاصله امنی با حریفشان ایجاد کردند و بازی را در دست گرفتند. شاگردان کولاکوویچ در ادامه نخستین تیمی بودند که به امتیاز 16 رسیدند و در پس از آن هم با وجود حساسیت بازی توانستند حداقل اختلاف را حفظ کنند.

بازی خوب در ادامه کار باعث شد تا ایران 21 – 17 از حریف مطرحش پیش باشد

برزیل اما قصد باختن نداشت و ستارگان این تیم با درخششان بازی را به تساوی کشاندند اما در نهایت تیم ملی ایران با نتیجه 26 – 24 در پایان این ست حساس به پیروزی رسید. تا حساب کار در مجموع 2 -1 به سود برزیل شود.

ست چهارم – برزیل 20 – ایران 25

بازیکنان تیم ملی برزیل در این ست نخستین امتیاز را به دست آوردند. بازی نزدیک و برابر دو تیم در ابتدای این ست باعث شد تا اختلاف امتیاز ها ناچیز باشد. اشتباه در ضربات سرویس و یا دفاع برای دو تیم امتیاز در پی داشت. تیم ملی ایران اما موفق شد نخستین تیمی باشد که امتیاز 8 را می گیرد.

بازی خوب برزیلی ها و اشتباهات پیاپی بازیکنان ایران باعث شد تا اختلاف امتیاز دو تیم به امتیاز 4 برسد با این حال بازگشت به موقع ، دفاع خوب و ضربات دقیق تا حدودی شرایط را تغییر داد و در نهایت دو تیم در امتیاز 15 برابر شدند. ضربه خوب و دقیق امتیاز 16 را برای ایران رقم زد و پس از آن هم کسب 2 امتیاز دیگر اختلاف را به 3 رساند اما بازهم برزیل به بازی بازگشت و اختلاف را به یک امتیاز رساند. ملی پوشان ایران در ادامه نمایش خوبی داشتند و توانستند بازهم از حریف قدرتمندشان فاصله بگیرند و در نهایت با نتیجه 25 – 20 برنده این ست باشند.

ست پنجم – برزیل 15 – ایران 10

نخستین امتیاز این ست برای برزیل و یاران رزنده بود. ایران در ادامه 2 امتیاز گرفت تا از حریفش جلو بیافتد.

بریل کار را به تساوی کشاند اما دریافت خوب از ایران و ضربه دقیق میلاد عبادی پور نتیجه را 3 -2 به سود ایران کرد.

نمایش خوب بازیکنان ایران باعث شد تا اختلاف خوبی در همان ابتدا حاصل شود و تیم ملی ایران امتیاز های خوبی به دست بیاورد در ادامه اما برزیل بازگشت خوبی به بازی داشت و دو تیم درامتیاز 9 کار را با تساوی دنبال می کردند.

تجربه برزیلی ها اما در لحظات پایانی به کار آن ها آمد و موفق شدند در پایان با نتیجه 15 – 10 برنده این ست باشند و در مجموع 3 -2 بازی را ببرند تا همراه با لهستان به جمع 4 تیم برتر لیگ ملت های امسال برسند.