تیم پرسپولیس فقط به یک شرط صعود نمی‌کند

اتفاقاتی که در بازی‌های امشب لیگ قهرمانان آسیا افتاد به نفع نماینده‌های ایران تمام شد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  شب گذشته مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب و در ۳ گروه به پایان رسید و تکلیف تیم‌های صعود کننده از این منطقه تا حد زیادی روشن شد. در مسابقات امشب در گروه B بازی السد و نسف قارشی با تساوی دو بر دو تمام شد و بازی تیم‌های الفیصلی اردن و الشارجه امارات با برتری دو بر یک الفیصلی به پایان رسید. در این گروه نسف قارشی اول شد و السد در رده دوم ایستاد.

در گروه C ابتدا نیروی هوایی عراق در مقابل آلمالیق ازبکستان به برتری ۳ بر دو رسید و سپس سپاهان در عربستان با نتیجه دو بر یک به الاتحاد باخت. با این نتایج الاتحاد به عنوان تیم اول صعود کرد و سپاهان در رده دوم جا گرفت.

در گروه D الهلال عربستان با نتیجه دو بر یک از سد نساجی مازندران گذشت و در بازی همزمان مومبای سیتی یا نتیجه دو بر یک به نوف باخور ازبکستان باخت. در این گروه هم الهلال اول شد و نوف باخور در رده دوم قرار گرفت.

پس از پایان مسابقات امشب، جدول تیم‌های دوم به این شکل درآمد. نوف باخور با ۱۳ امتیاز تیم اول شد و به مرحله حذفی صعود کرد. سپاهان با ۱۰ امتیاز دوم شد و السد با ۸ امتیاز و تفاضل گل ۴+ در رده سوم ایستاد.

بازی‌های این ۳ تیم تمام شده است. اما پرسپولیس با ۵ بازی، ۸ امتیاز و تفاضل گل ۱+ در رده چهارم است. پاختاکور ازبکستان هم با ۵ بازی و ۷ امتیاز پنجم است.

نتایجی که در بازی‌های امسل رقم خورد کاملا به نفع پرسپولیس بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی حتی با یک برد یک بر صفر مقابل الدحیل هم ۱۱ امتیازی می‌شوند و در جدول تیم‌های دوم بالاتر از سپاهان در رده دوم می‌ایستند.

اما پرسپولیس با تساوی هم شانس صعود دارد. اگر فردا پاختاکور نتواند الفیحا را ببرد پرسپولیس با تساوی مقابل الدحیل ۹ امتیازی می‌شود و بالاتر از السد در رده سوم قرار می‌گیرد. اما اگر پاختاکور ۳ امتیاز بازیِ فردا را بگیرد پرسپولیس دیگر نمی‌تواند با تساوی صعود کند و باید حتما الدحیل را شکست بدهد.

صعود سپاهان هم قطعی به نظر می‌رسد. اما در یک شرایط استثنایی ممکن است حذف شود. تفاضل گل سپاهان الان ۸+ است. تفاضل گل پاختاکور هم صفر است. اگر پاختاکور فردا با اختلاف ۹ گل الفیحا را شکست بدهد ۱۰ امتیازی می‌شود و با تفاضل گل ۹+ بالاتر از سپاهان قرار می‌گیرد و صعود می‌کند. خیلی بعید است چنین اتفاقی بیفتد.

بنابراین در حال حاضر صعود نوف باخور قطعی است. صعود سپاهان هم تقریبا قطعی است و فقط در صورت پیروزی ۹ بر صفر پاختاکور حذف می‌شود. پرسپولیس هم با برد حداقلی صعود می‌کند.

انتهای پیام/