ثروت فرهاد مشیری مالک اورتون چقدر است؟

سایت آلمانی «اندروید کاسموس» با انتشار معرفی نامه کوتاهی درباره فرهاد مشیری مالک باشگاه اورتون انگلیس نوشت، مشیری یک تاجر و سرمایه گذار ایرانی-بریتانیایی است که دارایی خالص ۲٫۸ میلیارد دلاری دارد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فرهاد مشیری ثروت خود را به عنوان تنها مالک یا سهامدار چندین شرکت فولاد و انرژی در بریتانیا و روسیه جمع آوری کرده است. اردوان فرهاد مشیری متولد ۱۸ می ۱۹۵۵ در ایران، حسابدار خبره‌ای است و در شرکت‌هایی مانند ارنست اند یانگ، پی کی اف و دیلویت کار کرده است. این تاجر و سرمایه گذار در بریتانیا و روسیه فعالیت می‌کند.

وقتی در اوایل دهه ۱۹۹۰ با علیشیر عثمانوف میلیاردر ازبک آشنا شد، در چندین پروژه با عثمانوف شراکت کرد. این ۲ نفر مالک مشترک Red & White Holdings هستند که ۱۴٫۶۵ درصد از سهام باشگاه فوتبال آرسنال را به دست آورد، در حالی که سایر هلدینگ‌های آن‌ها شامل متالواینوست، مگافون و باشگاه آرسنال است. از نوامبر ۲۰۱۲، مشیری به همراه عثمانوف و یک میلیاردر دیگر به نام ولادیمیر اسکوچ، مالک مشترک هلدینگ USM نیز هستند.

فرهاد مشیری سهام خود در باشگاه آرسنال را فروخت و با خرید ۴۹٫۹ درصد از سهام باشگاه اورتون، سهامدار عمده این باشگاه لیگ برتری است.

بیشتر بخوانید:
فرهاد سردارآزمون را به جمع آبی ها اضافه می کند
فرصت تجاری مشیری با جذب سردار آزمون
اورتون ضرر 100 میلیون پوندی به یک ایرانی وارد می کند

انتهای پیام/