ثمری: فدراسیون دوومیدانی برنامه‌ای برای ورزشکاران ندارد/ آفتاب انقلاب سوت و کور است!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علی ثمری در مورد جلسه‌اش با مسئولان فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: روز گذشته برای اینکه وضعیت تمرینی و مربی‌ام مشخص شود، به فدراسیون رفتم و صحبت کردم، اما ظاهرا فدراسیون هیچ برنامه‌ای ندارد و گفتند خودت تمرین کن تا ببینیم چه می‌شود.

وی ادامه داد: دو بار قهرمان آسیا شده بودم، اما به خاطر یک مصدومیت کوچک کلا فراموش شدم. گفتم مربی معرفی کنید تا با او تمرین کنم، اما کسی را اعلام نکردند و دو نفری هم که خودم مشخص کرده بودم با بهانه اینکه پول ندارند، موافقت نکردند.

*شرایط دوومیدانی اصلا تعریف ندارد

قهرمان پرتاب وزنه آسیا تاکید کرد: شرایط دوومیدانی اصلا تعریف ندارد و فدراسیون هم برای ورزشکارانش کاری نمی‌کند. اگر همین شرایط وجود داشته باشد من هم دوومیدانی را کنار می‌گذارم. هرچه داشتم و پاداش‌هایی که گرفته بودم را در این یکی دو سال هزینه کردم و دیگر درآمدی ندارم. ورزش حرفه‌ای هزینه دارد و یک ورزشکاری که درآمد ندارد، چطور می‌خواهد کار کند؟

* وقتی برای فدراسیون مهم نیستیم، برای وزارت ورزش اهمیت خواهیم داشت؟

ثمری با اشاره به اینکه اگر باشیم و نباشیم برای کسی مهم نیست، گفت: وقتی ورزشکرا برای فدراسیون مهم نباشد، از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چه انتظاری می‌توان داشت؟ من قهرمان آسیا شده بودم، اما آقایان طوری برخورد کردند که انگار هیچ کاری نکرده بودم.

* هیچ کس انگیزه تمرین ندارد

وی ادامه داد: ورزشگاه آفتاب انقلاب که خانه دوومیدانی‌کاران است در حال حاضر سوت و کور است و کسی انگیزه‌ای برای تمرین ندارد. شنیده‌ام در مسابقات جایزه بزرگ پیش رو هم هیچ کس علاقه‌ای ندارد که شرکت کند. متاسفانه همه چیز را به خاطر انتخابات تعطیل کرده‌اند. 

منبع: فارس