جام جهانی جوانان |صعود ایتالیا و اروگوئه به فینال

مرحله نیمه نهایی جام جهانی جوانان 2023 که آرژانتین میزبان آن به حساب می آید، شب گذشته به پایان رسید و با معرفی تیم های حاضر در فینال و رده بندی خاتمه یافت. 

به گزارش گروه ورزشی شبکه لحظه؛ در اولین بازی نیمه نهایی، جوانان اروگوئه مقابل تیم شگفتی ساز این رقابت ها یعنی اسرائیل قرار گرفتند و در نهایت با گل اندرسون دوارته این تیم را از پیش رو برداشتند. اسرائیل تیمی بود که در مرحله یک چهارم نهایی برزیل مدعی را حذف کرده بود. اروگوئه برای سومین بار و پس از 10 سال دوباره به فینال جام جهانی جوانان رسید. جوانان لا سلسته برای اولین قهرمانی کشورشان در این رده سنی به رقابت خواهند پرداخت. اروگوئه پیش از این در فینال های 1997 و 2013 مقابل آرژانتین و فرانسه شکست خورده است.

بازی دوم نیمه نهایی میان کره جنوبی و ایتالیا برگزار شد. آتزورینی ابتدا با گل ستاره اش یعنی چزاره کاسادی (بازیکن چلسی و آقای گل این جام) از حریف پیش افتاد اما خیلی زود گل تساوی را دریافت کرد. در حالی که همه چیز برای رفتن بازی به وقت های اضافه آماده بود، سیمونه پافوندی (بازیکن اودینزه) در دقیقه 87 گل پیروزی بخش را برای ایتالیا به ثمر رساند و تکلیف فینالیست دوم هم مشخص شد. پافوندی چند ماه قبل جوان ترین بازیکن 112 سال اخیر تیم ملی بزرگسالان ایتالیا هم لقب گرفته بود. این اولین بار است که ایتالیا در این رده سنی به فینال می رسد. آتزورینی پیش از این در سال های 2017 و 2019 عناوین سوم و چهارم را کسب کرده بود.

فینال جام جهانی جوانان 2023، از ساعت 00:30 بامداد دوشنبه به وقت تهران میان ایتالیا و اروگوئه برگزار خواهد شد. کره جنوبی و اسرائیل هم سه ساعت پیش از شروع فینال بازی رده بندی را برگزار می کنند.

انتهای پیام/