جام جهانی 2022؛نتیجه و خلاصه بازی تیم های فوتبال ایران _ آمریکا

در آخرین بازی از مرحله گروهی جام جهانی فوتبال در گروه 2این رقابت ها تیم های ملی فوتبال ایران و آمریکا از ساعت 22:30 دقیقه به مصاف هم رفتند.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، تیم ملی فوتبال ایران در این بازی با یک مساوی و یا پیروزی می تواند به مرحله بعد صعود کند البته این موضوع در صورت تساوی ایران بسته به بازی انگلیس و ولز دارد اما در صورت پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان صعود به مرحله بعد قطعی است.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

عیلرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نوراللهی، رامین رضاییان و سعید عزت اللهی

ترکیب تیم ملی فوتبال آمریکا:

مت ترنر؛سرجینیو دست؛آدامز؛رابینسون؛یونس موسی؛مک‌کنی؛پولیسیک ؛ریم؛کارتر ویترز؛تیموتی وه‌آ و سرجنت

قضاوت این دیدار بر عهده متئو لاهوز است.

دقایق حساس نیمه اول:

دقیقه ۶: حمله همه جانبه ایران از سمت راست محوطه جریمه آمریکا می‌توانست خطرساز شود که ارسال زمینی سردار آزمون دفع شد و در ادامه نیز ارسال رامین رضاییان عرض زمین را طی کرد و فقط یک اوت برای ایران به همراه داشت.

دقیقه ۹: سانتر تند و تیز سرجینیو دست از سمت راست زمین را بیرانوند به شکل ناقص دفع کرد تا در جناح چپ توپ دوباره آمریکا یک حمله تدارک ببیند که این بار ارسال رابینسون را مدافعان ایران به پشت محوطه جریمه دفع کردند تا در نهایت شوت یونس موسی به بیرون برود.

دقیقه ۱۱: سانتر یونس موسی و ضربه سر کریستین پولیشیچ در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۱۶: رابینسون بازهم با یک سانتر خطرناک قصد داشت موقعیت‌سازی کند که توپ با عبور از مقابل دروازه ایران به جناح راست رفت و به دِست رسید.
دقیقه ۱۷: اولین خطر جدی روی دروازه ایران با ارسال سرجینیو دست از جناح راست شکل گرفت که بیرانوند درازکش و شیرجه رو به جلو توپ را دفع کرد.

دقیقه ۲۰: پاس چیپ زیبای سعید عزت‌اللهی به پشت مدافعان آمریکا، مهدی طارمی را در موقعیت خوبی به توپ رساند که پاس در عرض او قبل از رسیدن به سردار آزمون توسط تیم ریم دفع شد.

دقیقه ۲۸: شوت جاش سرجنت پس از برخورد به مدافعان ایران روی هوا سرگردان بود که آن را تیموتی وه‌آ با ضربه سر دراختیار بیرانوند قرار داد تا این خطر از روی دروازه تیم ملی دفع شود.

دقیقه ۳۳: ارسال دست از جناح راست پس از برخورد به پای میلاد محمدی به جاش سرجنت رسید که پاس رو به عقب این بازیکن و شوت محکم تیموتی وه‌آ از بالای دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه ۴۲: جاش سرجنت با شوت روی پا قصد گلزنی داشت که ضربه او از مقابل دروازه ایران رد شد.

دقیقه ۴۵: جاش سارجنت موقعیت عالی گلزنی برای آمریکا را در موقعیت سه به دو هدر داد و پاس پشت پای او برای تیموتی وه‌آ را مجید حسینی و در ادامه میلاد محمدی به خوبی دفع کردند.

تیم فوتبال آمریکا در لحظات پایانی یک گل دیگر به ثمر رساند اما کمک داور به دلیل آفساید آنرا مردود کرد و بازی در نیمه اول با همان یک گل خاتمه یافت.

دقیقه ۴۷: شوت زمینی جاش سرجنت با پای چپ را بیرانوند در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه ۵۲: نزدیک بود سامان قدوس با ضربه سر گلزنی کند که ارسال رامین رضاییان و ضربه سر او از بالای دروازه آمریکا رد شد.

دقیقه ۶۵: فرار سریع علی قلی‌زاده از سمت چپ محوطه جریمه آمریکا و پاس در عرض زیبای او را سامان قدوس نتوانست استفاده کند و شوت فنی او با کمترین اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه به اوت رفت.
دقیقه ۶۹: ضربه ایستگاهی یونس موسی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه ایران با اختلاف زیاد رد شد.
دقیقه ۷۰: شوت راه دور سعید عزت‌اللهی ثمری نداشت و از بالای دروازه آمریکا به بیرون رفت.

.دقیقه ۸۳: توپ ارسالی روی دروازه آمریکا و ضربه علی کریمی به راحتی در اختیار مت ترنر قرار گرفت

.دقیقه ۲+۹۰: نزدیک بود ارسال ابوالفضل جلالی با اشتباه مدافع آمریکا وارد دروازه این تیم شود که این توپ دفع شد

این دیدار در نهایت با حساب 1 بر صفر به سود تیم ملی فوتبال آمریکا تمام شد و ایران از دور رقابت ها حذف شد.

انتهای پیام/