جام جهانی 2022؛ قطر 1 – 3 سنگال / حذف میزبان از جام جهانی + ویدیو

تیم ملی فوتبال قطر و تیم ملی فوتبال سنگال در رقابت های جام جهانی به مصاف هم رفتند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر – گروه A
ورزشگاه: الثمامه (دوحه) – ساعت ۱۶:۳۰ – تماشاگر:
داور: آنتونیو متئو لاهوز (اسپانیا)/ کمک‌ها: پائو سبریان دیویس (اسپانیا) روبرتور دیاز پرز دل پالمار (اسپانیا) ،‌ داور چهارم: کوین اورتگا (پرو) / داور ویدیویی: هرناندز هرناندز (اسپانیا)

تیم ملی قطر:
مشعل برشام، اسماعیل محمد، بوعلام خوخی، عبدالکریم حسن (۶۹ عبدالعزیز حاتم)، میگل پدرو کوریرا (۸۳ محمد وعد)، حسن الهیدوس، کریم بوضیاف، آسیم مادیبو، حمام الامین(۸۳ طارق سلمان)،  اکرم عفیف و المعز علی
سرمربی: فلیکس سانچز

تیم ملی سنگال:
ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی، یوسف سابالی، عبدالله دیالو، اسماعیل جیکوبز (۷۷ پاپه آبو سیسه)، کریپین دیاتا ( ۶۳ پاته سیس)، نامپالیس مندی (۷۸ پاپه سار)، ادریس گانا گویه، اسماعیل سار( ۷۴ ایلمان اندیایه) ، فامارا دیدیو (۷۴ احمدو بامبا دینگ)  بولایه دیا
سرمربی: آلیو سیسه

دقیقه ۱۰: فرار سریع از یوسف سابالی در جناح راست از زمین خودی شروع شد. پاس در عرض او برای دیا ارسال شد اما این بازیکن ناکام در کنترل توپ بود و توپ به مندی رسید ولی ضربه این بازیکن هم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۱۶: کریپین دیاتا به خوبی اسماعیل محمد را از پیش رو برداشت و از جناح چپ وارد محوطه قطر شد و در ادامه با یک  شوت پرقدرت شانس خود را امتحان کرد اما ضربه او با واکنش برشام به کرنر رفت.

دقیقه ۲۴: بعد از گذشت تقریبا نصف زمان بازی در این نیمه یخ بازی با یک و دوی گویا و دیا پشت محوطه قطر شکست اما ضربه گویا از قوس محوطه با فاصله بسیار کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴: ضد حمله سریع و اولین خطر جدی از سمت بازیکنان قطر به برخورد و سرنگونی عفیف درون محوطه ختم شد. این باعث شد فریاد تمام استادیوم بلند شود و از متیو لاهوز انتظار داشتند نقطه پنالتی را نشان دهد. لاهوز اما با خونسردی به اکرم عفیف نزدیک شد و به او توضیح داد که او خودش را در مسیر و برای گرفتن پنالتی قرار داده اعتراض عفیف و هواداران هم به جایی نرسید و متیو دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۶۲: عبدالکریم حسن با یک ضربه روی پای راست ناگهانی از پشت محوطه سنگال همه را غافلگیر کرد اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از کنار تیره دروازه به بیرون رفت تا قطری‌ها همچنان در حسرت اولین گل جام جهانی باشند.

دقیقه ۶۳: در نیمه دوم اکرم عفیف نقشی پررنگ تر نسبت به نیمه اول بازی می‌کند و بلاخره در دقیقه ۶۳ توانست اولین خطر جدی را برای قطری ها ایجاد کند اما مندی دروازه‌بان سنگال با یک دست توپ را به کرنر فرستاد تا اولین ضربه در چارچوب قطر ثمری برای آنها نداشته باشد.

دقیقه ۶۸: قطر چیزی برای از دست دادن ندارد و حالا دقایقی است که فشار زیادی روی دروازه سنگال می آورد. اسماعیل محمد دومین ضربه در چارچوب قطر در این جام جهانی را در دقیقه ۶۸ زد اما بازهم مندی با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳ + ۹۰: حرکت پا به توپ المعز علی پشت محوطه سنگال و ضربه فنی این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

انتهای پیام /