جام جهانی 2022؛ نتیجه و خلاصه بازی تیم های فوتبال فرانسه – مراکش

دیدار دوم از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر با مصاف تیم های فوتبال فرانسه و مراکش ادامه یافت.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ تیم های فوتبال فرانسه و مراکش از مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال 2022 از ساعت 22:30 به مصاف هم رفتند.

ترکیب تیم ملی فوتبال فرانسه

هوگو لوریس، رافائل واران، ابراهیم کوناته، ژول کُنده، تئو هرناندز، اورلین شوامنی، یوسف فوفانا، عثمان دمبله، کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان و اولیویه ژیرو

ترکیب تیم ملی فوتبال مراکش

یاسین بونو، جواد الیامیق، رومن سایس (۲۱- سلیم املاح)، اشرف داری، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی، سفیان امرابط، عزالدین اوناحی، حکیم زیاش، سفیان بوفال و یوسف النصیری

دقایق حساس بازی

دقیقه 4: پاس عمقی واران از میانه‌های میدان به گریزمان رسید و او هم با نفوذ از سمت راست به داخل محوطه جریمه رفت و با یک پاس رو به بیرون امباپه را صاحب توپ کرد، اما شلیک امباپه به مدافعان مراکش برخورد کرد و توپ برگشتی را هرناندز با ضربه‌ای دقیق وارد دروازه بونو کرد.

دقیقه ۹: عزالدین اوناحی از سمت چپ محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد اما شلیک خطرناک این بازیکن را لوریس با دست چپ دور کرد.

دقیقه ۱۶: ضد حمله مراکشی‌ها و پاس عمقی هافبک این تیم به زیاش در سمت راست رسید اما ضربه این بازیکن به اوت رفت.

دقیقه ۱۷: ارسال بلند از خط دفاعی فرانسه با اشتباه مدافعان مراکش به ژیرو رسید اما شوت این بازیکن در موقعیت تک به تک به تیر دروازه بونو اصابت کرد.

دقیقه ۳۵: حرکت خوب شوامنی در میانه میدان و پاس عمقی این بازیکن به امباپه رسید، اما او در موقعیتی نامتعادل نتوانست دروازه بونو را باز کند و مدافع مراکش توپ را برگرداند، اما توپ برگشتی به شوامنی رسید و او این بار توپ را به ژیرو درون محوطه جریمه سپرد، اما ضربه این بازیکن با اختلافی ناچیز از کنار دروازه بونو بیرون رفت.

در دقایق پایانی نیمه اول این تیم مراکش بود که حملات زیادی روی دروازه تیم ملی فرانسه داشت و در یکی دو موقعیت توانست تیر دروازه این تیم را به لرزه درآورد اما بازی در نیمه اول با حساب 1 بر صفر به سود فرانسه پایان یافت.

 دقیقه ۵۰ مسابقه، امباپه با حرکتی انفجاری از سمت چپ نفوذ کرد اما تکل بلند آمراباط باعث سرنگونی او شد که سزار راموس اعتقادی به خطا نداشت و همین مسئله با واکنش شدید کادر فنی فرانسه و هواداران حاضر در ورزشگاه رو به رو شد.

دقیقه ۵۳: نفوذ عطیه الله از سمت چپ به داخل محوطه جریمه خطرساز شد اما پاس رو به بیرون این بازیکن را کوناته دور کرد و مانع باز شدن دروازه فرانسه شد.

دقیقه ۶۰:حرکت سریع امباپه در یک ضد حمله و ساختن موقعیت برای رسیدن به گل دوم که در موقعیت آفساید قرار گرفت و نتیجه ای در بر نداشت.

دقیقه ۶۶ :فرصت برای مراکش و سیو دربازه بان فرانسه که از دست رفت.

دقیقه ۶۹: پاس ژول کنده به سمت راست محوطه جریمه به امباپه رسید و شلیک خطرناک این بازیکن را مدافعان مراکش دور کردند.

دقیقه ۷۱: فرانسه صاحب یک ضربه ایستگاهی در سمت چپ زمین شد و گریزمان پشت توپ ایستاد، اما ارسال این بازیکن را تورام نتوانست به گل تبدیل کند و ضربه سر او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه79: کولو موانی روی حرکت امباپه در دهانه دروازه توپ را بدست آورد و گل دوم فرانسه را به ثمر رساند این بازیکن در هفته منتهی به آغاز جام جهانی جانشین انکونکوی مصدوم شد.

در دقایق پایانی این دیدار تیم فوتبال مراکش سعی داشت به دروازه تیم ملی فوتبال فرانسه نزدیک شود اما دفاع خوب و منطقی فرانسه اجازه این کار را به مراکشی ها نداد.

بروز رسانی می شود